loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 48 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

شاخص بورس تهران امروز با ادامه روند نزولی خود با کاهش 568 واحدی به 66902 واحد رسید. شاخص بورس تهران در طی دو روز بیشتر از 1100 واحد کاهش داشته و تنها دو روز در کانال 67000 ماند. تحلیل شرایط جدید بازار بورس به طور مفصل در تحلیل روز گذشته ارائه شده است اما خلاصه آن این است که روند نزولی برای شاخص کل با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت و عوامل بورسی نظیر اصلاح قیمتی شرکت‌های بزرگ بورس و احتمال بازگشایی شرکت‌های پالایشی ادامه دارد اما قیمت سهام شرکت‌های پیشرو با رشد یا افت اندک همراه خواهد بود.

نکته امیدوارکننده و نه مطلوب وضعیت بازار بورس حجم و ارزش معاملات در دو روز گذشته است که نشان دهنده جذاب بودن قیمت سهام برخی شرکت‌ها و انتظار رشد بازار است.

ارزش کل معاملات نیز بدون احتساب معاملات بلوکی با به 99.6 میلیارد تومان رسیده است که از روزهای ابتدای هفته بالاتر است.

هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای چهاردهمین روز پیاپی کاهش قیمت داشته و با 3.74 درصد کاهش در قیمت پایانی، موجب افت 219 واحدی شاخص کل شده است. حدود 7 میلیون سهم در این نماد معامله شده که بیش از 96 درصد خریداران آن حقوقی بوده اند.

تاپیکو با 67 واحد پس از فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته است. در این نماد 9 میلیون سهم معامله شده که 3 برابر متوسط یک ماه اخیر بوده و نزدیک به 3 درصد افت در قیمت پایانی داشته است. در گروه محصولات پتروشیمی، نیروکلر برای هشتمین روز پیاپی افزایش قیمت داشته است.

در میان خودروسازان، تنها ایران خودرو کاهش قیمت نداشته و با افزایش محدودی بسته شده است. ایران خودرو 17 میلیون سهم معامله شده که  77 درصد آن خریداران حقوقی بوده اند. در میان قطعه سازان رادیاتور ایران با صف خرید بسته شده است.

در میان بانکها، به جز صادرات، ملت و دی تمامی نمادها در محدوده منفی بسته شده اند. بانک صادرات با نزدیک به معامله 70 میلیون سهم 2.8 درصد افزایش قیمت داشته است.

در گروه فلزات اساسی، به جز کالسیمین، صنایع فولاد آلیاژی یزد و نورد و قطعات فولادی تمامی نمادها منفی بسته شده اند. ملی صنایع مس برای یازدهمین روز پیاپی کاهش قیمت داشته و با 2 درصد افت مواجه شده است.

در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی، کابل البرز در یک ماه اخیر رشد 40 درصدی داشته است. این شرکت طی اطلاعیه ای اعلام کرده هیچگونه تصمیم یا اقدامی که موثر بر قیمت سهام باشد به عمل نیامده است.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی از بررسی افزایش وام خودرو در شورای پول و اعتبار خبر داده است.

تا انتهای هفته جاری کارگروه آزادسازی قیمت سیمان نظر خود را در مورد آزادسازی نرخ این محصول اعلام کرده و وزارت صنعت رای نهایی را صادر خواهد کرد.

وزیر نفت قیمت نفت را در ماه های آینده 60 تا 90 دلار پیشبینی کرده است.

اولین برآورد از تورم سالانه حوزه یورو منفی 0.2 درصد اعلام شده که در 4 سال گذشته بی سابقه بوده است.

در بازار سکه و ارز، هر سکه بهار آزادی طرح جدید با اندکی افزایش 994 هزار تومان در حال داد و ستد است. دلار آمریکا با کاهش جزئی 3518 تومان معامله می شود.

به گفته عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشور، دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 از روز 28 ام دی ماه آغاز خواهد شد.

به گفته مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندر عباس، طرح افزایش تولید بنزین و ارتقای کیفیت و کمیت فرآورده های نفتی سال 94 به بهره برداری خواهد رسید. همچنین کیفیت فرآورده های تولیدی بر اساس استاندارد یورو پنج خواهد بود.

در آذر ماه، تولید تندر 90 در ایران خودرو با افزایش 87 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 711 دستگاه رسیده است. تولید پارس تندر نیز طی همین مدت با افزایش 229 درصدی به 787 دستگاه رسیده است.

طبق آمار وزارت صنعت، طی هشت ماه اول امسال، 253 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در کشور تولید شده است.

شاخص های بورس در آمریکا و اروپا کاهش یافته اند. قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش شدید 5 درصدی به 50.79 دلار در هر بشکه رسیده است. 

مس، آلومینیوم و روی به ترتیب با 0.4، 1.83، 0.21 درصد کاهش به 6198، 1740 و 2159 دلار در هر تن رسیده اند. در مقابل هر اونس طلا با 0.9 درصد افزایش 1215.3 دلار معامله می شود.

در آمریکا سفارشات کارخانجات نسبت به ماه گذشته 0.7 درصد کاهش یافته که 0.4 درصد ضعیف تر از پیشبینی ها بوده است. این شاخص توسط فدرال رزرو محاسبه می شود.

شاخص فعالیت خدمات موسسه ISM با 3.1 واحد کاهش نسبت به ماه گذشته به 56.2 واحد رسیده که 2 واحد کمتر از پیشبینی ها بوده است. این شاخص در ضعیف ترین موقعیت شش ماه اخیر قرار گرفته است. رقم 50 مرز میان رشد و کاهش فعالیت هاست.

عصر امروز گزارش غیر رسمی اشتغال امریکا توسط موسسه ADP منتشر می شود. پیش بینی می شود تعداد مشاغل جدید ماه دسامبر بیشتر از ماه قبل باشد. گزارش رسمی اشتغال توسط وزارت کار در عصر روز جمعه منتشر خواهد که پیش بینی ها از ایجاد 240 هزار شغل جدید در ماه دسامبر و کاهش نرخ بیکاری به 5.7 درصد حکایت دارد.

بعد از ظهر امروز اولین برآورد از نرخ تورم در منطقه یورو اعلام خواهد شد. پیشبینی می شود نرخ تورم سالانه از 0.3 به صفر درصد رسیده باشد که کمترین حد 4 سال اخیر خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 454
  • بازدید کلی : 5,050