loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 51 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

شاخص بورس تهران امروز با 704 واحد کاهش به عدد 66197 واحدی رسید. با توجه به وضعیت جهانی قیمت نفت توقع بازگشت فوری شاخص را نداریم اما همچنان بازار را در مرحله فروش اشباع شده می‌بینیم که با اندک اخبار مثبت در بازار رشد بسیار خوبی نصیب سهام‌داران خواهد کرد.

ارزش معاملات با اندکی کاهش به 97.9 میلیارد تومان رسیده است. 22 درصد ارزش معاملات مربوط به گروه دستگاه های برقی بوده است.

فارس با 1.5 درصد کاهش در قیمت پایانی و 85 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته است. فارس 2.8 میلیون سهم معامله شده که نیمی از میانگین حجم یکم ماه اخیر بوده است. در گروه محصولات پتروشیمی به جز نیروکلر که با صف خرید مواجه شده، تمامی نمادها منفی بسته شده اند.

روز گذشته مصرف گاز در کشور با 596 میلیون متر مکعب رکورد زده است. 72 درصد سهم بخش خانگی، 13 درصد صنعتی و 15 درصد در نیروگاه های بوده است.

سرمایه گذاری غدیر از معدود نمادهای مثبت بوده که بیش از 3 درصد در قیمت پایانی افزایش داشته و نزدیک به 76 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل داشته است. وغدیر با 13.9 میلیون سهم 5 برابر میانگین حجم یک ماه اخیر معامله شده که بیش از 83 درصد معاملات را حقوقی ها انجام داده اند.

در گروه دستگاه های برقی، ایران ترانسفو با 24.7 میلیون سهم معامله بیش از 2.3 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. 95 درصد معاملات را حقوقی ها انجام داده اند. دیگر نمادهای این گروه با صف فروش بسته شده اند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات اغلب نمادها با صف فروش بسته شده اند. تنها نماد مثبت گروه موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور) بوده که 3.65 افزایش قیمت داشته است. پارس خودرو با 62.6 میلیون سهم و 4.1 میلیارد تومان ارزش بیشترین حجم معاملات را در گروه داشته است. ایران خودرو نزدیک به 10 میلیون سهم معامله شده و 3.5 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

به گفته مدیر عامل ایران خودرو، خودروی دنا به کسانی که پیشتر ثبت نام کرده بودند تحویل داده خواهد شد. همچنین به دلیل اقتصادی نبودن فروش به قیمت تعیین شده شورای رقابت، این خودرو در داخل پیش فروش نشده و فقط صادر خواهد شد.

به گزارش شاتا، طرح های صنعتی با پیشرفت بیش از 80 درصد به بیش از 4 هزار طرح رسیده است. استان اصفهان با بیش از 550 طرح بیشترین سهم را دارا می باشد. 

تمامی بانکها کاهش قیمت داشته اند. بانک ملت با 15.4 میلیون سهم معامله و 3.1 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات گروه را داشته است.

پرداخت وام 50 میلیونی بافت های فرسوده از اول بهمن ماه در بانک های خصوصی و دولتی اجرایی خواهد شد. در میان بانک های حاضر در بورس سهم بانک های اقتصاد نوین، کارآفرین و پاسارگاد با 30 هزار فقره بیش از دیگر بانک هاست.

در گروه سیمان و فلزات اساسی اغلب نماد ها در محدوده منفی بسته شده اند. سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان (سیدکو) به قیمت عرضه اولیه خود نزدیک شده است. سیدکو 19 میلیون سهم معامله شده و بیش از یک درصد کاهش قیمت داشته است.

کمیسیون تلفیق از فردا بعد از ظهر رسما بررسی لایحه بودجه 94 را آغاز خواهد کرد.

به گفته معاون وزیر صنعت، این وزارت رشد اقتصادی فصل زمستان را در بخش صنعت 4 درصد پیشبینی کرده است.

در بازار سکه و ارز، هر دلار آمریکا با یک تومان کاهش، 3500 تومان در حال معامله است. هر سکه بهار آزادی طرح جدید نیز با اندکی افزایش 994 هزار تومان داد و ستد می شود.

بانک مرکزی در بخشنامه ای ضمن تاکید دوباره بر لزوم پایبندی و التزام بانک ها به توافقات و تفاهمات صورت گرفته، نحوه محاسبه سود سپرده های کوتاه مدت عادی را برمبنای حداقل مانده در هر روز و در پایان هر ماه اعلام و ابلاغ کرده است.

شرکت نفت و گاز پارس جنوبی از پیشرفت نزدیک به 100 درصدی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی و آغاز به کار نخستین ردیف شیرین سازی پالایشگاه این فازها با تزریق 12 میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری خبر داده است.

صورت جلسه نشست دو هفته پیش فدرال رزرو از انتظار این نهاد برای افزایش 

نرخ تورم امریکا به منظور کاهش اثرات منفی و اثر بخشی بیشتر سیاست افزایش نرخ بهره حکایت دارد، به طوری که تحلیل گران احتمال افزایش نرخ بهره تا اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) را بسیار کم می دانند.

در امریکا، 252 هزار شغل جدید ایجاد شده که بیش از انتظارات است. همچنین این آمار برای ماه قبل نیز تعدیل مثبت داشته است. بدین ترتیب بازار کار امریکا در سال 2014 بیشترین رشد را از سال 1999 داشته است.

نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد دنیا بیش از انتظارت افت داشته و به 5.6 درصد رسیده که 0.2 درصد کمتر از ماه قبل است.

برآورد اولیه از نرخ تورم حوزه یورو در آخرین ماه سال 2014 میلادی، تورم منفی 0.2 درصدی را نشان داده که از سال 2009 بی سابقه می باشد، این در حالیست که محاسبه نرخ تورم بدون احتساب بخش های پرنوسان انرژی و مواد غذایی برخلاف انتظارات 0.1 درصد افزایش یافته و به 0.8 درصد رسیده است.

آمار تورم منفی در منطقه یورو از جنبه اثر گذاری بر افزایش احتمال تصمیم بانک مرکزی اروپا در تصویب برنامه‌های تسهیل کمی با اهمیت می باشد. اولین جلسه بانک مرکزی اروپا در سال جدید میلادی 22 ژانویه، برگزار خواهد شد.

نرخ بیکاری حوزه یورو برای پنجمین ماه متوالی در رقم 11.5 درصد بدون تغییر بوده است.

تولیدات صنعتی آلمان برخلاف پیش بینی ها 0.1 درصد نسبت به ماه قبل افت داشته است. تراز تجاری این کشور نیز با افت صادرات و رشد واردات از 20.6 میلیارد یورو به 17.7 میلیارد یورو افت داشته است.

نرخ برابری یورو دلار پنج شنبه تا 1.175 دلار در ازای هر یورو افت داشته اما جمعه بخشی از آن جبران شده و یورو با 1.184 دلار معاوضه گردیده است.

بازارهای سهام اروپا و امریکا در آخرین روز کاری هفته عمدتا در محدوده منفی بسته شده اند.

طلا چهارشنبه و پنج شنبه افت داشته اما جمعه این کاهش ها را جبران کرده در 1222.8 دلار/اونس در سطح بیشینه سه هفته اخیر قرار گرفته است.

نفت برنت دریای شمال با 1.3 درصد افت نسبت به صبح چهارشنبه 50.1 دلار/بشکه معامله شده است. نفت برنت جمعه تا 48.9 دلار/بشکه افت داشته است.

در چین، تورم سالانه مطابق انتظارات 1.5 درصد بوده که 0.1 درصد بیشتر از ماه قبل است. تورم تولید کننده چینی اما بازهم در جهت منفی افزایش یافته و در رقم منفی 3.3 درصد کمترین مقدار از نوامبر 2012 را ثبت کرده است.

در بازار فلزات، مس افت 0.6 درصدی و روی افت 0.8 درصدی را تجربه کرده اند و به ترتیب 6160 و 2159 دلار/تن معامله شده اند. آلومینیوم با رشد 1.1 درصدی در 1740 دلار بر تن بسته شده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 140
  • بازدید سال : 482
  • بازدید کلی : 5,078