loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 75 دوشنبه 24 آذر 1393 نظرات (0)

بورس تهران همچون قیمت نفت شرایط نامساعدی را طی می‌کند، شرایطی که امروز کف 14 ماهه خود را شکست و این شکست بسیاری از سرمایه‌گذاران را می‌ترساند.

شاخص بورس امروز با 749 واحد کاهش به عدد 69542 واحدی رسید عددی که از مهر 92 تا امروز سابقه نداشته است و امروز دوشنبه از معدود دوشنبه های منفی بازار است.

از عوامل اصلی تاثیرگذار بر بورس تهران باید به کاهش مداوم قیمت نفت و بررسی بودجه سال 94 در مجلس اشاره کرد.

ادامه کاهش قیمت نفت و انتظار کاهش بیشتر بدلیل شرایط بازار و مازاد تولید کشورهای تولیدکننده شرایط آنرا همچنان ناامیدکننده میکند.

خاطره بررسی بودجه سال 93، پارسال در مجلس باعث ترس سرمایه‌گذاران از تکرار تصویب قوانین سخت‌گیرانه برای بازار سرمایه شده است.

تنها اتفاق مثبت در بازار افزایش 12.8 درصدی ارزش معاملات  است که باعث افزایش ارزش معاملات غیربلوکی به رقم 149 میلیارد تومان رسید. اما همچنان با میزان خوب و مطلوب فاصله دارد.

با توجه به شرایط اعلام شده همچنان همان توصیه احتیاط را برای سرمایه گذاران عزیز داریم.

امروز جلسه رسمی معرفی رییس جدید سازمان بورس است که آقای فطانت فرد جانشین آقای صالح آبادی می‌گردد. درتحلیل‌های گذشته آقای فطانت فرد به صورت مختصر معرفی شدند.

44 درصد ارزش معاملات مربوط به سه گروه دستگاه های برقی، خودرو و بانک ها بوده است.

بانک ملت با 45.6 میلیون سهم دو برابر میانگین حجم یک ماه اخیر خود معامله شده و با صف فروش بسته شده است. در گروه بانک ها، ایران زمین همچون روزهای گذشته افزایش قیمت داشته، و با صف خرید بسته شده است. ایران زمین در دو هفته اخیر بازدهی 25 درصدی داشته است.

ایران ترانسفو از معدود نمادهای مثبت در روزهای اخیر، با 32 میلیون سهم معامله و صف خرید بسته شده است. ایران ترانسفو در دو هفته اخیر رشد 33 درصدی داشته است.( اختلاف مدیریتی برای کسب کرسی مدیریت همچنان پابرجاست). در گروه دستگاه های برقی، پارس سویچ با صف خرید بسته شده و دیگر نمادها کاهش قیمت داشته‌اند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات به جز رینگ سازی مشهد که 1.2 درصد افزایش قیمت داشته است، دیگر نمادها در محدوده منفی بسته شده‌اند. پارس خودرو با 5.3 میلیارد تومان و 75 میلیون سهم، بیشترین ارزش معاملات گروه را به خود اختصاص داده و 3.8 درصد در قیمت پایانی کاهش داشته است.  ایران خودرو و سایپا به ترتیب کاهش 2.9 و 2 درصدی داشته‌اند.

در گروه محصولات شیمیایی، بین المللی محصولات پارس با صف خرید بسته شده و دیگر نمادها کاهش قیمت داشته‌اند. تاپیکو و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب با کاهش 1 و 0.9 درصد روبرو شده‌اند.

در گروه انبوه سازی اغلب نمادها منفی بسته شده‌اند. توسعه و عمران کرمان در 19 روز اخیر 38 درصد افت کرده است. سرمایه گذاری ساختمان ایران با صف فروش بسته شده و معاملات این سهم همچون دو هفته اخیر کمتر از حجم مبنا بوده است. با این حال سرمايه گذاری مسكن شمال شرق (ثشرق) پس از معامله 11 میلیون سهم با صف خرید بسته شده است.

در گروه سیمان، سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان پس افت در روزهای گذشته به قیمت عرضه اولیه خود رسیده و پس از 14 میلیون سهم معامله 0.5 درصد در قیمت پایانی رشد داشته است.

داخلی:

جلسه شورای عالی بورس عصر امروز به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شده تا تغییر رئیس سازمان بورس رسما اعلام شود. از امروز فطانت رسما جانشین صالح آبادی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، با نهایی شدن عضویت محمد فطانت در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه امروز شورای عالی بورس، وی احتمالا تا پایان هفته رسما جایگزین علی صالح آبادی در مقام ریاست سازمان بورس می شود. به گزارش ایرنا، حکم جدید صالح آبادی برای مدیرعاملی بانک توسعه صادرات صادر شده است. فطانت 44 ساله دانش آموخته دوره های اول رشته مدیریت مالی در دانشگاه امام صادق (ع)است. به گفته ایرنا، رییس جدید بورس، طی 7 سال اخیر نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران و فرانسه بوده و از تجربیات و سوابق مناسبی در عرصه فعالیت های پولی و مالی بین المللی برخوردار است.

در بازار تهران هر سکه بهار آزادی طرح جدید با 0.8 درصد کاهش 997 هزار تومان معامله می شود. دلار آمریکا نیز بدون تغییر 3465 تومان داد و ستد می گردد.

با ورود تیم مذاکرات کننده هسته ای کشور به ژنو، ظهر امروز مذاکرات دو جانبه بین هیات ایرانی و آمریکایی آغاز خواهد شد.

موسسه بیزینس مانیتور رشد اقتصادی و نرخ تورم ایران در سال 2014 را به ترتیب 2.8 و 23 درصد برآورد کرده است.

به گفته وزیر صنعت، 40 درصد از ساخت خودروهای جدید در سال اول بومی خواهد بود.

به گزارش گمرک چین، صادرات فولاد این کشور به ایران در ماه گذشته میلادی 85 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به 75 میلیون دلار رسیده است. قیمت پایین تر فولاد چینی نسبت به مشابه ایرانی، دلیل افزایش واردات بوده است.

در هشت ماه ابتدای سال واردات گندم به کشور با رشد 67 درصدی نسبت به سال گذشته به 1.3 میلیارد دلار رسیده است. گندم با سهم 3.8 درصدی عمده ترین کالای وارداتی به کشور می باشد.

طبق اعلام مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی، قدرت تسهیلات دهی بانک ها در هفت ماه اول امسال به 177 هزار میلیارد تومان رسیده که 31 درصد آن مربوط به بخش صنعت بوده است.

جهانی:

به گزارش آژانس بین المللی انرژی صادرات نفت ایران از ابتدای سال میلادی تا کنون، 1.1 میلیون بشکه در روز بوده است. 

آژانس بین المللی انرژی برآورد خود از افزایش تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی  را 230 هزار بشکه در روز کاهش داده و انتظار رشد تقاضا به میزان 900 هزار بشکه در روز را دارد.

به گفته وزیر نفت امارات، در صورت کاهش قیمت نفت و حتی رسیدن به 40 دلار در هر بشکه، اوپک تولید خود را کاهش نخواهد داد.

بازگشایی بازار مالی با افت شاخص های بورس در آسیا همراه بوده است. حزب نخست وزیر کنونی ژاپن، شینزو آبه توانسته است با کسب دو سوم آرا در انتخابات پیش از موعد این کشور پیروز شود.

قیمت های سهام در بازار های آسیایی از جمله ژاپن کاهش یافته است. شاخصNikkei  بورس توکیو با افت بیش از یک درصد مواجه اشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.6 افزایش، 62.8 دلار در حال داد و ستد است. هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش 1216.9 دلار معامله می شود.

مس با اندکی کاهش به 6531 دلار در هر تن رسیده است. آلومینیوم و روی با افزایش 0.6 و 0.2 درصدی به ترتیب 1883 و 2180 دلار در هر تن معامله می شوند.

 

عصر امروز تولیدات صنعتی در آمریکا اعلام خواهد شد که پیشبینی می شود نسبت به ماه گذشته رشد 0.8 درصدی داشته باشد. شاخص منطقه ای فعالیت کارخانجات نواحی نیویورک نیز احتمالا نسبت به ماه گذشته 1.9 واحد افزایش یافته و به 12.1 خواهد رسید. رقم صفر مرز بین رشد و کاهش فعالیت ها است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 142
  • بازدید سال : 484
  • بازدید کلی : 5,080