loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 25 دوشنبه 29 دی 1393 نظرات (0)

شاخص کل بورس تهران پس از سه روز رشد متوالی، 484 واحد معادل 0.7 درصد افت داشته و به 65835 واحد رسیده است. بانک ها، تولیدکنندگان محصولات شیمیایی و خودروسازان بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشته اند.

ارزش معاملات بورس با افت 32 درصدی نزدیک به 59 میلیارد تومان بوده و خودروسازان با سهم 31 درصدی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

در میان بانک ها تنها بانک خاورمیانه رشد قیمت پایانی را تجربه کرده است. بانک ملت، بزرگترین بانک بورسی، بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشته است. بانک پارسیان با صف فروش بسته شده و بانک صادرات با بیشترین ارزش معاملات در میان بانک ها دومین بانک تاثیر گذار در افت شاخص کل بوده است.

طبق بخشنامه بانک مرکزی که 27 دی ماه اعلام شده، بانک ها و موسسات اعتباری امکان سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک با رعایت حدود مقرر در دستورالعمل سرمایه گذاری موسسات اعتباری را دارند.

به گفته مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، طرح دریافت کارمزد از کارتخوان ها در دستور کار شورای پول و اعتبار است و زمان بندی اجرایی شدن آن با توجه به ملاحظات و با تصمیم این شورا خواهد بود. به گفته وی "کارمزد فیکس نیست و براساس مبلغ و تعداد تراکنش ها تعیین خواهد شد، اما کارمزد در مقابل مبلغ رقم بسیار ناچیزی است".

تولیدکنندگان محصولات شیمیایی عمدتا افت داشته اند. برآیند معاملات حقوقی ها اما در این گروه بیش از 1.6 میلیارد تومان در سمت خرید بوده است. صف فروش تاپیکو در لحظات پایانی بازار جمع شده، معامله گران حقوقی جزو فروشندگان این شرکت نبوده و سهم 40 درصدی از خریداران را شامل شده اند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به اختصاص یارانه به مصرف گاز و بهای یک پنجمی گاز داخلی به نسبت گاز صادراتی، اثرگذاری کاهش قیمت نفت بر کاهش قیمت گاز داخلی را بعید دانسته است. این در حالی است که در لایحه بودجه 94 افزایش 20 درصدی قیمت فروش گاز داخلی پیشنهاد شده است.

از سویی به گفته مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، "13 سنت قیمت بسیار مناسبی برای گاز پتروشیمی‌ها است و آنها با این قیمت کاملاً سودآور هستند".

رینگ سازی مشهد، سایپا آذین و محورسازان ایران خودرو تنها شرکت های مثبت گروه خودرو و قطعه سازی بوده اند. ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو برای دومین روز متوالی افت داشته اند. پارس خودرو  سه برابر متوسط یکماه اخیر معامله شده و صف فروش این شرکت جمع شده است.

به گزارش ایسنا، قرارداد ایران خودرو با شرکت رنو برای واردات دو خودروی رنو کپچر و کلیو 4، اخیرا منعقد شده و با انعقاد این قرارداد عرضه این خودروها از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

در بازار ارز و طلا قیمت ها افزایش یافته است. تا لحظه تهیه این گزارش دلار با رشد 1.0 درصدی به 3497 تومان رسیده و سکه طرح جدید نیز با رشد 0.6 درصدی 1034000 تومان دادوستد شده است.

مذاکرات ایران و گروه 5+1 در ژنو به پایان رسید. در این حال اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مذاکرات چند روز اخیر در ژنو را جدی و سازنده توصیف و اعلام نموده دور جدید مذاکرات در ماه فوریه برگزار خواهد شد.

با تصویب هیأت دولت، درصورتیکه شرکت های پالایشی حداکثر در یک دوره پنج ساله (تا پایان سال 1398) شاخصه‌های اصلی کیفیت پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی را براساس استانداردهای وزارت نفت، ارتقاء و هر ساله با تصویب مجمع عمومی خود، حداقل به میزان 30 درصد از سود سالانه را به حساب اندوختۀ سرمایه‌ای جهت اجرای پروژه کیفی‌سازی منظور نمایند، وزارت نفت مکلف است مبنای محاسبه قیمت 5 فرآورده ‌اصلی و سوخت هوایی را مطابق سال 1393 بدون اعمال کیفی سازی تعیین نماید.

کلیات لایحه بودجه سال ۹۴ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شده است. این در حالی است که نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جلسه کمسیون تلفیق با تأکید بر لزوم تصویب کلیات بودجه گفته بود "اگر کلیات این لایحه پیشنهادی دولت به تصویب نرسد شاید در اذهان عمومی این تصور آید که بین دولت و مجلس همگرایی وجود ندارد".

نوبخت همچنین تحقق نرخ ۷۲ دلاری نفت در بودجه ۹۴ را دور از ذهن ندانسته و بر عدم افزایش نرخ های مالیاتی تاکید کرده و گفته "حذف یارانه، موجب نارضایتی برخی افراد در جامعه می گردد".

سرپرست تعزیرات حکومتی استان البرز از جریمه ۳ میلیارد تومانی تولیدکننده روغن ‌موتور به دلیل گران‌ فروشی خبر داده است. به گفته وی این شرکت تولید کننده روغن موتور و گیربکس، علی‌رغم تائید نرخ جدید از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده، اقدام به افزایش قیمت محصولات کرده بود.

بازگشایی بازارهای مالی در شرق آسیا با افت قیمت اغلب کالاها همراه بوده، اما بازارهای سهام بجز چین در سمت افزایش قرار گرفته اند. بازارهای مالی امریکا امروز تعطیل هستند.

شاخص Nikkei بورس توکیو و شاخص ASX  استرالیا به ترتیب 0.7 و 0.3 درصد رشد داشته اما شاخص CSI بورس شانگهای و Hang Seng بورس هنگ کنگ به ترتیب 6.3 و 1.1 درصد افت داشته اند.

نرخ رشد اقتصادی، آمار تولیدات صنعتی و خرده فروشی چین، فردا صبح اعلام می شود. کارشناسان افت 0.1 درصدی نرخ رشد تولید ناخالص داخلی نسبت به فصل قبل و رسیدن به رقم 7.2 درصد رشد در فصل پاییز نسبت به فصل مشابه سال قبل را پیش بینی کرده اند. این رقم کمترین میزان رشد اقتصادی چین از بهار 2009 می‌باشد.

برآوردها از افزایش 7.4 درصدی تولیدات صنعتی در آخرین ماه سال 2014 میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می دهند، این شاخص 0.2 درصد نسبت به ماه قبل افزایش دارد. همچنین خرده فروشی احتمالا نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.7 درصد رشد خواهد داشت که این میزان از رشد نسبت به ماه قبل بدون تغییر بوده و در محدوده کمینه هشت سال اخیر قرار دارد.

شاخص دلار که نرخ برابری این ارز در برابر شش ارز معتبر جهانی را نشان می دهد بازهم افزایش یافته و با نزدیک به 0.2 درصد رشد رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

نفت برنت دریای شمال و مس 0.3 درصد افت داشته اند. قرارداد یکماهه نفت برنت 50 دلار در هر بشکه معامله می شود. مس نیز به 5737 دلار/تن رسیده و آلومینیوم و روی نیز به ترتیب افت های 0.8 و 0.7 درصدی را تجربه می کنند.

طلا 1279.2 دلار/اونس معامله می شود که 0.6 دلار در هر اونس کمتر از آخرین قیمت هفته گذشته میلادی است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 106
  • بازدید سال : 448
  • بازدید کلی : 5,044