loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 28 دوشنبه 08 دی 1393 نظرات (0)

شاخص بورس تهران امروز با افت 201 واحدی به رقم 69424 واحدی رسید. این افت که در ابتدای بازار بیشتر این هم بود و شاخص لحظاتی تا عدد 69272 واحد هم کاهش داشت بیشتر ناشی از جمع شدن صف فروش نماد فارس(هلدینگ پتروشیمی فارس) بود که با بیش از 48 میلیون معامله سهام به ارزش بیش از 55 میلیارد تومان باعث ایجاد جو هیجانی منفی در بازار شد که حتی سهام شرکت‌هایی که از نظر بنیادی و قیمت فعلی در موقعیت خوبی بودند هم از این قاعده مستثنی نبوده و آنها هم در قیمت‌های منفی معامله در ادامه معاملات با مثبت معامله شدن نماد فارس بازار از موقعیت قبلی خارج شد و با جبران 152 واحد از افت قبلی در رقم 69424 واحد آرام گرفت.

امروز را می‌توان نمونه بسیار خوبی از هیجان فروش در بازار دانست به گونه‌ای که با افت شاخص اغلب سهام‌داران اقدام به فروش می‌کنند و برگشت شاخص دست از فروش برمی‌دارند که در این رفتار هیجانی تنها نوسان‌گیران سود می‌کنند که در قیمت‌های پایین سهام می‌خرند و شاید همان روز با 2 تا 3 درصد سود می‌فروشند.

توصیه ما پرهیز از اینگونه رفتارها و خرید و فروش سهام با دورنمای 2ماه و انتهای سال است تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ارزش کل معاملات بورس بدون معاملات عمده با رشد 94 درصدی نزدیک به 162 میلیارد تومان بوده و صنایع پتروشیمی خلیج فارس 34 درصد از آن را به خود اختصاص داده ‌است.

به گفته رییس کل بانک مرکزی "رشد نقدینگی در 8 ماهه منتهی به آبان ماه 12.7 درصد بوده است." وی با بیان اینکه امسال نقدینگی از تورم بالاتر است تصریح کرده: "این موضوع نشان می‌دهد که ما سیاست انقباضی نداریم بلکه شاید سیاست انبساطی هم داشته باشیم".

به گفته قائم مقام بانک مرکزی "حجم نقدینگی در پایان آبان‌ماه سال جاری از 670 هزار میلیارد تومان عبور کرده که نسبت به رقم مشابه سال قبل 26.3 درصد افزایش دارد".

رییس کل بانک مرکزی علت تأخیر در دریافت اولین قسط 700 میلیون دلاری را برخی از تبدیلات ارزی که به نفع بانک مرکزی است، اعلام کرده است. طبق مذاکرات ایران و گروه 1+5 در سوم آذرماه قرار است هر ماه 700 میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد.

در بازار سکه و ارز، دلار با افت اندکی 3536 تومان معامله می‌شود و هر سکه بهار آزادی طرح جدید با کاهش 0.6درصدی به 990هزار تومان رسیده است.

تولیدکنندگان محصولات شیمیایی، نیمی افزایش و نیمی کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در چهارمین روز کاری پس از بازگشایی کماکان افت داشته و با 0.6درصد کاهش در قیمت پایانی بسته شده است. حجم معاملات امروز این شرکت 18 برابر متوسط یکماه اخیر بوده و پس از سه روز صف فروش آن جمع شده است.

تمامی بانک‌ها به جز پست بانک و بانک گردشگری افت داشته‌اند. در پایان معاملات امروز نماد حق تقدم خرید سهام بانک گردشگری با توجه به اتمام مهلت استفاده، متوقف گردیده است.

مدیرعامل بانک سپه با تأکید براینکه ورود بانک‌ها به بنگاه‌داری در بلند مدت آسیب‌هایی را به اقتصاد کشور تحمیل کرده است؛ گفته خروج بانک‌ها از این فرایند باید به گونه‌ای باشد که ورود یکباره سهام شرکت‌های وابسته بانک‌ها به بازار، باعث افت بازار سهام نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که بر اساس لایحه رفع موانع تولید، بانک‌ها باید ظرف سه سال اموال مازاد خود را واگذار کنند، گفته: "اگر در این مدت بانک‌ها نسبت به واگذاری اموال خود اقدام نکنند، جرایم و مالیات خیلی سنگینی را باید پرداخت کنند."

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی با انتقاد از افزایش نرخ سود بانکی در شرایطی که تورم در حال کاهش است، این اقدام بانک‌ها را مانع خروج از رکود ارزیابی و در عین حال با کاهش دستوری نرخ سود بانکی نیز مخالف کرده است.

مدیر اداره بین‌الملل بانک مرکزی از طرح پیشنهادی جدید ایران به هشت کشور آسیایی برای جایگزینی سوئیفت خبر داده است.

به جز سایپا دیزل همه‌ی خودروسازان در محدوده منفی معامله شده‌اند. حجم معاملات امروز سایپا دیزل بیش از سه برابر متوسط یک ماه اخیر است. این شرکت ضمن افزایش 4درصدی در قیمت پایانی با صف خرید به کار خود پایان داده است.

 ایران‌خودرو اعلام کرده که تولید دنا را با تصویب قیمت ۴۲ میلیون تومانی، متوقف خواهد کرد، اما شورای رقابت اعلام کرده که خودروساز مکلف است خودرو را با نرخ مصوب عرضه کند و هیچ عذری پذیرفته نیست.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اعلام اینکه بازار ایران پتانسیل خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی دارد، از هشت برابر شدن ورود سهامداران خارجی به بورس ایران در یک سال اخیر خبر داده است.

به گزارش مرکز آمار نرخ تورم سالانه منتهی به آذر ماه به 16.8 درصد رسیده که از تورم سالانه آبان ماه 1 درصد کمتر است. با این حال نرخ تورم نقطه به نقطه آذر با افزایش 1.7 درصدی نسبت به آبان به 14.9 درصد رسیده است. تورم ماهانه آذر نیز 2 درصد می باشد.

رئیس سازمان بورس ضمن اشاره به شرایط بنیادی مطلوب شرکت های بورسی و قیمت های مناسب از وجود برنامه مشخصی به منظور به تعادل برگرداندن بازار سرمایه خبر داده است. وی همچنین افزوده که بازار سهام از لحاظ ریسک سیستماتیک واقعاً وضعیت مناسبی ندارد و امید است با تصمیم گیریهای کلانی که در مجموعه دولت هماهنگ می‌شود، ابهامات موجود را برطرف کنیم.

فولاد مبارکه اصفهان، آمار تولید نه ماهه سال جاری را با افت اندک 0.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 4572 هزار تن گزارش کرده درحالی که مقدار فروش با رشد 2.5 درصدی به 4465 هزار تن رسیده است. طبق این گزارش تولید و فروش به ترتیب 79 و 74 درصد از بودجه را محقق می‌سازند.

سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت 94 را بدون تغییر نسبت به آخرین پیش‌بینی 996 ریال اعلام نموده است. 

در بازار ارز نرخ برابری دلار به ریال 0.3 درصد کاهش یافته و به 3541 تومان رسیده است. با این حال سکه طرح جدید با افزایش محدود 0.1 درصدی روبرو شده و در 996 هزار تومان بسته شده است.

بازگشایی بازار های مالی در آسیا با افزایش قیمت نفت و رشد قیمت سهام همراه بوده است. طلا اندکی کاهش یافته و فلزات اساسی با نوسانات محدود روبرو هستند. 

قیمت هر بشکه نفت برنت با افزایش 0.8 درصدی به 59.9 دلار رسیده است. تشدید درگیری ها در لیبی و نگرانی بابت اختلال عرضه از سوی این کشور به عنوان یکی از اعضای اوپک، رشد قیمت ها را در پی داشته است. 

قیمت های سهام در آسیا و استرالیا افزایش یافته است. شاخص Nikkei بورس توکیو 0.2 درصد افزایش یافته و شاخص Hang Seng  بورس هنگ کنک رشد قابل توجه 2 درصدی را ثبت کرده است. شاخص ASX بورس سیدنی نیز با رشد نزدیک به 1.3 درصد روبرو است. قرار داد آتی شاخص S&P بورس نیویورک رشد محدودی را نشان میدهد.

بانک مرکزی چین تصمیم گرفته تا با کاهش نرخ ذخیره قانونی، شرایط را برای افزایش توان بانک ها در جهت وام دهی بیشتر فراهم کند. 

امروز در یونان سومین و آخرین نوبت رأی گیری برگزار می شود. در صورت عدم رأی اعتماد پارلمان به نخست وزیر، انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد. این احتمال وجود دارد که در این انتخابات، چپ گرایان افراطی پیروز شوند و سبب ایجاد شکاف بین یونان و اتحادیه اروپا گردند. ارزش یورو در مقابل دلار تضعیف شده و به کمترین مقدار از تابستان 1391 رسیده است. 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 451
  • بازدید کلی : 5,047