loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 84 یکشنبه 28 دی 1393 نظرات (0)

شاخص کل بورس تهران برای سومین روز متوالی اما با سرعت کمتری افزایش یافته تا در نهایت با رشد محدود 0.07 درصدی معادل 46 واحد به 66319 واحد برسد. رشد شاخص کل که در اوایل بازار شدت گرفته بود به تدریج با افت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر)، ایران خودرو (خودرو) و مخابرات (اخابر) محدود گردید.

بیش از سه چهارم شرکت ها کاهش یافته اند. عمده گروه ها نیز شاهد افت بیشتر نمادهای خود بوده اند. 

ارزش معاملات بدون احتساب معاملات بلوکی به 86 میلیارد تومان رسیده که 21 درصد از روز قبل بیشتر است. 

بیشتر افت امروز شاخص بدلیل بسته بودن بازارهای مالی امریکا امروز و فردا و رای گیری درباره کلیات بودجه 94 فردا در مجلس و همینطور مذاکرات 1+5 با ایران بوده است.

در حالی که عمده تولید کنندگان محصولات شیمیایی کاهش داشته اند، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس (بزرگترین شرکت بورس) 1.8 درصد در آخرین دادوستد افزایش یافته و به قیمت 1057 تومان/سهم رسیده است. 

این هلدینگ برای دومین روز پیاپی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل داشته است. رشد شرکتهای بزرگ این گروه سبب شده تا شاخص گروه محصولات شیمیایی 2 درصد افزایش یابد. بیش از یک چهارم ارزش کل معاملات به گروه شیمیایی اختصاص یافته است.

همراه اول بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرده است. این شرکت در آخرین دادوستد 1.4 درصد کاهش یافته و به 2944 تومان/سهم رسیده است. حجم معاملات در این نماد بیش از 8 برابر میانگین ماهانه بوده است.

افت قیمت مخابرات بیشتر بوده و نزدیک به 4 درصد در آخرین معامله کاهش یافته و به 2411 ریال رسیده که کمترین قیمت طی نزدیک به سه ماه اخیر محسوب می گردد.

بیشتر شرکت های فلزات اساسی بر خلاف روند دیروز کاهش یافته اند. صف خرید دیروز ذوب آهن امروز عرضه شده و این نماد در نهایت با افت 1.5 درصد مواجه شده است. به جز آلومینیوم ایران و هلدینگ معدنی خاورمیانه سایر نمادها در محدوده منفی بسته شده اند. 

در گروه خودرو به جز سایپا آذین و رینگ سازی مشهد سایر شرکت ها در محدوده منفی قرار دارند. عمده نمادهای این گروه با صف فروش بسته شده اند.

در گروه بانکها به جز بانک پاسارگاد سایر بانک ها کاهش یافته اند. پاسارگاد 1.2 درصد در آخرین معامله رشد کرده و بیش از 60 میلیون دادوستد شده که 15 برابر میانگین ماهیانه است. 

در حالی که بیشتر داروسازان کاهش ارزش داشته اند، داروسازی روزدارو و تهران شیمی با صف خرید بسته شده اند. حجم معاملات در این دو نماد پایین تر از میانگین حجم ماهیانه بوده است.

مهندسی تاسیسات راه آهن (بالاس) در پی انتشار خبر برنده شدن در مناقصه عملیات اجرایی زیرسازی و روسازی افزایش خطوط راه آهن تهران، 5 درصد در آخرین دادوستد افزایش یافته و با صف خرید بسته شده است.

قیمت ها در بازار سکه و ارز اندکی افزایش داشته اند. هر دلار آمریکا با رشد 0.2 درصدی با 3452 تومان برابری می کند. سکه بهار آزادی طرح جدید با 0.3 درصد افزایش در 1022000 تومان دادوستد می گردد. 

به گزارش تسنیم، انحلال یک موسسه اعتباری متخلف در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به تصویب رسیده است.

عصر امروز کلیات بودجه سال 94 در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس رای‌ گیری خواهد شد. چنانچه نمایندگان این کمیسیون به کلیات آن رأی دهند، به معنای باقی ماندن بهای نفت 72 دلاری و نرخ ارز 2850 تومانی بودجه خواهد بود.

امروز جلسه محتوایی ایران و 1+5 آغاز خواهد شد. وزیر امور خارجه کشور تصریح کرده راه توافق با 1+5 کاملا هموار است. 

رئیس سندیکای صنعت برق از تداوم رکود این صنعت در سال آینده خبر داده است. وی همچنین از برنده ‌شدن شرکت سیم و کابل ابهر در مناقصه اجرای کابل 132 کیلو ولت در عراق به میزان 300 کیلومتر و به ارزش 40 میلیون دلار خبر داده است.

شرکت فرآوری مواد معدنی ایران سود هر سهم نه ماهه سال جاری را با سرمایه 120 میلیارد ریال مبلغ 187 ریال اعلام کرده که 40 درصد از مدت مشابه سال قبل کمتر بوده و 67 درصد از بودجه سال 93 را پوشش می دهد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز از مثبت شدن تراز تجاری گاز ایران در سال میلادی گذشته و آغاز صادرات گاز به عراق از اردیبهشت ماه سال آینده خبر داده است.

فردا بازارهای مالی بزرگترین اقتصاد دنیا یعنی آمریکا تعطیل خواهند بود.

بامداد سه شنبه در چین گزارش رشد اقتصادی فصل پاییز منتشر خواهد شد. انتظار می رود نرخ رشد تولید ناخالص داخلی با 0.1 درصد کاهش به 7.2 درصد رسیده باشد که کمترین سطح نزدیک به شش سال اخیر محسوب می گردد.

پس از آن، آمار تولیدات صنعتی و خرده فروشی در این کشور منتشر می شود. احتمالا تولیدات صنعتی چین در آخرین ماه میلادی 2014 نسبت به سال قبل 7.4 درصد افزایش یافته که 0.2 درصد بهتر از ماه قبل است. 

سه شنبه شاخص اطمینان به کسب و کار موسسه ZEW آلمان احتمالا نشان خواهد داد که خوش بینی به آینده اقتصاد بیشتر شده است. انتظار می رود رقم این شاخص برای سومین ماه متوالی رشد داشته و به 40.1 واحد برسد که بیشترین سطح هشت ماه اخیر است. 

گزارش چهارشنبه از آمریکا احتمالا نشان خواهد داد که آمار پروانه های ساختمانی و آغاز احداث بنا افزایش یافته است. 

عصر جمعه نیز آمار فروش خانه های موجود در این کشور منتشر می شود که انتظار می رود به بالای مرز 5 میلیون واحد در سال برگشته باشد. خانه های موجود حدود 90 درصد بازار مسکن آمریکا را تشکیل می دهند.

همچنین جمعه برآورد غیر رسمی شاخص PMI بخش کارخانجات چین منتشر می شود که احتمالا از کاهش فعالیت ها برای دومین ماه پیاپی خبر خواهد داد. پس از آن برآوردهای اولیه از فعالیت کارخانجات حوزه یورو منتشر می گردد.   

گمانه زنی ها از نرخ بهره حوزه یورو نیز حاکی از آن است که احتمالا بانک مرکزی اروپا آن را در سطح 0.05 درصد کنونی حفظ کند. این گزارش پنج شنبه منتشر خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 128
  • بازدید سال : 470
  • بازدید کلی : 5,066