loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 97 دوشنبه 17 آذر 1393 نظرات (0)

شاخص کل بورس تهران امروز با 206 واحد افزایش به 71376 واحد رسید که انتظار ما از پولبک شاخص را محقق کرد.

این رشد شاخص که حاصل از حمایت‌های مناسب سهام‌داران عمده چه حقیقی و چه حقوقی، بسته شدن نماد شاخص ساز فارس در ابتدای بازار و نیز بازشدن بازارهای جهانی امروز دوشنبه، بوده علی‌رغم رشد شاخص بدلیل حجم کم معاملات همچنان حاکی از نوسان شاخص کل می‌باشد.

مقاومت 71400 تا 71600  واحدی اصلی‌ترین مقاومت پیش روی شاخص است و با توجه به اینکه تغییر بنیادی در سهام‌ اتفاق نیفتاده و اکثر سهام‌ رهبر (لیدر) بازار، فردا در صورت رشد به میزان +3% و +4% با خط میانگین کوتاه‌مدت و بلندمدت خود برخورد می‌کنند، توقع ما از بازار فردا رشد در ابتدای بازار است اما با عرضه شدن صف اکثر سهام‌ رهبر(لیدر) در اواسط بازار انتظار بازگشت شاخص را داریم.

با توجه به شرایط پیش‌روی همچنان توصیه ما نسبت به فعالان بازار سرمایه پایبندی به استراتژی خود چه در جهت سهامداری و چه جهت نوسان‌گیری می‌باشد. توصیه‌های لازم به این دوستان در تحلیل روز گذشته داده شده است. باید دید نماد فارس تا چند روز بسته می‌ماند. در صورت بسته بودن طولانی نماد فارس پولبک شاخص به 73000 دور از ذهن نیست اما از آنجا به بعد رشد شاخص نیازمند محرک قوی می‌باشد.

ارزش معاملات با افزایش 4.6 درصدی به 144 میلیارد تومان رسیده است. سازندگان محصولات فلزی، خودروسازان و بانک ها بیش از 52 درصد از کل ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

بانک ملت بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشته و در بیشینه مجاز روزانه بسته شده است. دیگر بانک ها نیز عمدتا رشد داشته و بانک های حکمت و دی با صف خرید بسته شده اند.

ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، زامیاد و گروه بهمن با صف خرید و سایپا دیزل، سرمایه‌گذاری‌ رنا و گسترش‌ سرمایه‌گذاری ‌ایران‌ خودرو با صف فروش بسته شده اند.

در نماد ورنا که صف‌های طولانی فروش در این چند روزه داشتند خریدهایی انجام شد که اگر به حجم خریدها نگاه کنید تنها به اندازه حجم مبنا انجام شده تا قفل چند روزه عدم خرید آن باز شود اما تنها برای خریدارانی که روزهای بعد با -4% افت خواهان خردند.

تولید خودرو در آبان ماه با کاهش 6.7 درصدی نسبت به مهرماه 96.6 هزار دستگاه بوده است. این دومین ماهی است که تولید خودرو کاهش می یابد.

ماشین سازی اراک (فاراک) برای هشتمین روز متوالی با صف خرید بسته شده است. امروز 26.5 میلیون سهم این شرکت معادل 43 درصد از حجم شناور آن معامله شده است. برآیند عملکرد حقوقی ها در این سهم نیز در سمت خرید بوده است. صنایع آذرآب (فاذر) پس از شش روز افت متوالی با صف خرید بسته شده است.

در بازار ارز و طلا، دلار که تا 3445 تومان افزایش یافته بود با 0.1 درصد رشد با 3410 تومان معاوضه می شود. سکه بهار آزادی طرح جدید نیز 0.5 درصد رشد داشته و به 962500 تومان رسیده است.

داخلی:

رئیس کل بانک مرکزی ضمن آنکه گفته "بانک مرکزی به هیچ عنوان نمی‌خواهد قیمت ارز ثابت باشد و در مقابل دخالتی هم در بازار نمی‌کند" افزوده "به نظر نمی‌رسد دلار 2850 تومانی در بازار شوک ایجاد کند". (دلار 3412 تومان)

وزیر اقتصاد نیز پیش از این گفته بود "اولویت اصلی دولت کنترل تورم، برقراری ثبات و آرامش در بازارها است و دولت مطلقا از طریق افزایش قیمت کالا و نرخ ارز به دنبال کسب درآمد نیست".

وزیر اقتصاد امروز به منظور شرکت در نوزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان به این کشور سفر کرده است. تمرکز این مذاکرات بر خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و صادرات برق ایران به پاکستان خواهد بود.

جهانی:

وزیر امورخارجه امریکا، از ارائه پیشنهادهای جدید برای توافق با ایران بر سر برنامه هسته ای خبر داده و مذاکرات با ایران را دارای روندی رو به جلو دانسته است. وی ضمن اظهار امیدواری به دست یابی به چهارچوب توافق جامع تا اسفندماه از اختلاف نظر امریکا و اسرائیل در نوع برخورد با ایران گفته است. وزیر خارجه امریکا همچنین گفته که ایران به تعهداتش در قبال برنامه هسته‌ای خود پایبند بوده است.

بازگشایی بازارهای جهانی با افت قیمت نفت و افزایش قیمت بیشتر فلزات همراه بوده است. بازارهای سهام آسیایی عمدتا در محدوده مثبت قرار گرفته اند و شاخص های آتی بورس های امریکایی افت داشته اند.

رئیس اتحادیه بار فروشان از آغاز صادرات میوه به روسیه خبر داده و گفته قطعا صادرات میوه به روسیه تا بعد از عید نیز ادامه دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 105
  • بازدید سال : 447
  • بازدید کلی : 5,043