loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 100 یکشنبه 23 آذر 1393 نظرات (0)

شاخص کل بورس تهران امروز با 751 واحد کاهش به عدد 70291 واحد رسید تا یکی از منفی‌ترین روزهای خود را رقم زده باشد.

ارزش معاملات بدون احتساب معاملات بلوکی به 132 میلیارد تومان رسیده که 42 درصد بیشتر از چهارشنبه گذشته می باشد اما همچنان با شرایط خوب یا متعادل فاصله دارد.

کاهش امروز خیلی زود شاخص را از محدوده‌ی 71000 وارد محدوده 70000 نموده است که از قوی‌ترین کانال‌های حمایتی بازار سرمایه محسوب می‌شود و همچنان که در تحلیل گذشته عنوان شد شاخص کل از مهر 92  تاکنون زیر 70250 واحد نبوده است و در در تیرماه امسال با برخورد شاخص به این حمایت شاهد حمایت خوب سهامداران از بازار سرمایه بودیم.

از لحاظ نموداری اکثر اندیکاتورها در منطقه اشباع فروش قرار دارند اما همچنان سیگنال ورود صادر نشده است.

با گفته‌های بالا و تحلیل‌های تیم ما همچنان شرایط احتیاط برای سرمایه‌گذاران در بازار بورس توصیه می‌شود. و به کسانیکه در این ایام اقدام به خرید کرده‌اند و یا سهامداری می‌نمایند توصیه می‌کنیم بازه زمانی 2ماهه را برای کسب سوددهی خود لحاظ نمایند.
فردا توقع حمایت و مثبت شدن بعضی از نمادها را داریم و حتی در صورت مساعد باز شدن بازارهای جهانی، مثبت شدن بازار از اواسط ساعات معاملات دور از انتظار نیست اما تا اتمام کار بودجه در مجلس همچنان باید انتظار دوره رشد را کشید.

در شرایطی که در حدود 85 درصد شرکتها با افت ارزش همراه شده اند، ایران ترانسفو (بترانس) و ماشین سازی اراک (فاراک) به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل داشتهاند، هرچند که تاثیر این نمادها در محدود شدن افت شاخص محسوس نبوده است.  

نزدیک به یک چهارم ارزش کل معاملات به صنعت دستگاه های برقی اختصاص یافته که شاخص گروه خود را 1.6 درصد ارتقاء بخشیده اند. ایران ترانسفو نیز بیشترین ارزش معاملات را در میان تمامی شرکتها ثبت کرده است.

ایران ترانسفو  برای هفتمین روز متوالی 4 درصد در دادوستد نهایی رشد داشته و با صف خرید بسته شده است. حجم معاملات در این نماد بیش از 3 برابر میانگین حجم ماهانه بوده است.  اختلافات مدیریتی دلیل اصلی صف خرید شدن این نماد است که توصیه ما به سرمایه‌گذاران عدم شرکت در این جنگ قدرت است.

تمامی نمادها در گروه چند رشته ای افت 4 درصدی را در آخرین معامله ثبت کرده و به جز وغدیر بقیه با صف فروش بسته شده‌اند. 

تولیدکنندگان محصولات شیمیایی اکثرا در محدوده منفی بسته شده اند. تولید کنندگان مواد دارویی و غذایی نیز عمدتا افت داشته‌اند. 

با این حال در گروه مواد غذایی، بیسکویت گرجی بیشترین افزایش قیمت را در میان نمادهای بورسی به خود اختصاص داده و با صف خرید بسته شده است. در گروه قندی نیز به جز قند نیشابور سایر نمادها در محدوده منفی و با صف فروش به کار خود پایان داده‌اند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با ابراز بی اطلاعی از مصوبه اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص افزایش قیمت شکر تاکید کرده که قیمت شکر در بازار بدون تغییر بوده است.

به جز بانک ایران زمین سایر بانکها کاهش یافته‌اند. بانک ایران زمین برای ششمین روز متوالی در محدوده مثبت و با صف خرید بسته شده است. 

بانکهای پاسارگاد و ملت به ترتیب 1.6 و 1.8 درصد در قیمت پایانی کاهش یافته‌اند. ارزش هر سهم بزرگترین بانک بورسی یعنی بانک ملت به 2043 ریال رسیده که کمینه نزدیک به دو ماه اخیر محسوب می گردد.

صنعت خودرو و قطعات، شاهد کاهش ارزش تمامی نمادهای این گروه بوده است. خودروسازان بزرگ و تمامی قطعه سازان با صف فروش بسته شده‌اند. ایران خودرو و سایپا که به ترتیب بزرگترین خودروسازان کشور محسوب می گردند به ترتیب در حدود  3.8 و 3.6 درصد در دادوستد پایانی افت کرده‌اند. 

مدیرعامل سایپا از همکاری این شرکت و صنایع آلمانی در زمینه موتورهای کم مصرف و سوخت پاک خبر داده است.

گروه سیمانی کماکان با صف فروش در بیشتر نمادها همراه بوده است. در این گروه بجز سیمان مازنداران سایر سیمانی ها در آخرین دادوستد افت داشته‌اند. تغییرات بودجه سال آتی در بخش عمرانی بر وضعیت سیمانی ها حائز اهمیت است.

شرکت های بیمه ای که در پی انتشار خبر معافیت شرکت های بیمه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، هفته گذشته با افزایش قیمت و صف خرید همراه بوده‌اند، در جریان معاملات امروز در محدوده منفی و اکثرا با صف فروش بسته شده اند. بیمه دانا و آسیا به ترتیب 2 و 1.1 درصد در قیمت پایانی افت داشته‌اند.

قاسم ایران در پایان معاملات امروز با افت 5 درصدی در دادوستد نهایی و با صف فروش بسته شده است. این شرکت پخش مواد غذایی و دارویی، نزدیک به 14 درصد از آغاز هفته گذشته کاهش یافته است.

داخلی:

فردا تیم مذاکره کننده هسته ای به ریاست عباس عراقچی و مجید تخت روانچی عازم ژنو می شود تا نخستین دور گفت و گوهای جامع هسته ای ایران و گروه 1+5 در دوره تمدید هفت ماهه مذاکرات را آغاز کنند.

در بازار سکه و ارز، هر دلار آمریکا در حالی با رشد 0.4 درصدی با 3440 تومان برابری می کند که شدت رشد قیمتها در سمت سکه بیشتر می‌باشد. به طوریکه هر سکه بهار آزادی طرح جدید با 1.2 درصد افزایش در 994 هزار تومان دادوستد می‌گردد.

به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در بهار سال جاری به رقم 192.1 رسیده که نسبت به فصل گذشته 14.3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 18.7 درصد افزایش یافته است.

مسئول برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو با اشاره به اینکه ظرفیت صادرات برق و تجهیزات نیروگاهی به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است، تاکید کرده که این رقم نزدیک به میزان صادرات فعلی نفت می باشد.

به گزارش سنا، برخی از سهامداران حقیقی و حقوقی صنعت پالایشگاهی طی نامه ‌ای به رئیس ‌جمهور و رئیس مجلس، عدم اجرای صحیح سیاست‌های اصل 44 را موجب زیان هنگفت سهامداران این صنعت در بورس عنوان کرده‌اند.

 

جهانی:

بهای نفت برنت دریای شمال با افت 6.1 درصدی نسبت به صبح چهارشنبه به 61.9 دلار در هر بشکه رسیده است. بهای جهانی طلا نیز 0.7 درصد افت داشته و در قیمت 1221.3 دلار/اونس بسته شده است. کاهش دوباره برآورد ها در مورد چشم انداز بازار نفت در سال 2015 توسط آژانس بین المللی انرژی از دلایل کاهش قیمت ها است.

در امریکا، میزان خرده فروشی در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش یافته که بیش از پیش بینی کارشناسان می باشد. این میزان نرخ رشد شاخص بیشترین سطح در هشت ماه اخیر محسوب می گردد. 

شاخص قیمت تولید کننده آمریکایی در ماه نوامبر نیز بیش از پیش بینی ها کاهش یافته و به منفی 0.2 درصد رسیده است. مقادیر منفی این شاخص حاکی از افت قیمت کالاها و مواد اولیه مصرفی در سطح تولید می باشند. 

شاخص اطمینان مصرف کننده رویترز- میشیگان برای کشور آمریکا بهتر از پیش بینی ها بوده و از رقم 88.8 به 93.8 افزایش یافته است تا به بیشینه نزدیک به هشت سال اخیر برسد.

تولیدات صنعتی چین در ماه نوامبر نسبت به سال قبل 7.2 درصد افزایش یافته که کمتر از پیش بینی ها و رقم 7.7 درصد ماه اکتبر است.

فردا آمار تولیدات صنعتی آمریکا و شاخص منطقه ای فعالیت کارخانجات نواحی نیویورک اعلام می گردد. شاخص قیمت مصرف کننده آمریکایی نیز روز چهارشنبه اعلام می شود که احتمالا 0.1 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. همچنین جلسه بانک مرکزی این کشور موسوم به فدرال رزرو چهارشنبه برگزار می گردد تا اعضای آن در خصوص زمان افزایش نرخ بهره به تبادل نظر بپردازند.

نخستین برآورد شاخص PMI چین که توسط بانک HSBC محاسبه می شود بامداد سه شنبه اعلام خواهد شد که احتمالا از کاهش فعالیت کارخانجات این کشور خبر خواهد داد. رقم این شاخص احتمالا برای نخستین بار در هفت ماه اخیر به زیر رقم 50 (مرز بین رشد و کاهش فعالیت ها) رسیده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 138
  • بازدید سال : 480
  • بازدید کلی : 5,076