loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 87 دوشنبه 15 دی 1393 نظرات (0)

شاخص بورس تهران با 418 واحد کاهش به رقم 68232 واحد رسید. این کاهش در حالی صورت گرفت که بسیاری از سهام‌داران از اشکال در معاملات آنلاین گله داشتند.

شاخص کل امروز 15 دی ماه به یکسالگی آغاز روند ریزشی بورس رسید روزی که حباب قیمت‌ها در آن ترکید و شاخص کل از محدوده 89000 واحد پس از یکسال به 68000 واحد رسیده است این افت و خیز یکساله چنان سرمایه گذارن را ترسانده که ارزش معاملات روزانه به کمتر از 100 میلیارد تومان در روز رسیده است.

با این حال ما و تیم ما به ادامه روند بورس امیدوارتر هستیم و اعتقاد داریم قیمت اکثر سهام در بازار در محدوده‌ی قیمت واقعی آنهاست که خود باعث حرکت صحیح بورس خواهد شد. بازار بورس تهران با شرایط فعلی دارای دو ریسک سیستماتیک و غیرسیستماتیک است که شفاف سازی در صنایع بورسی بخصوص شرکت‌های پالایشی از درون بورس و نزول قیمت جهانی نفت و تاثیر آن بر بودجه سال 94 و نرخ سود بانکی و تحریم‌های جهانی و مذاکرات 1+5 از خارج بورس،  باعث نزول پی در پی شاخص شده‌اند.

ارزش معاملات بورس 32 درصد افزایش داشته و به 82.5 میلیارد تومان رسیده است. در این میان خودروسازان بیشترین ارزش معاملات را داشته و به تنهایی 22 درصد از کل ارزش معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

تمامی شرکت های چند رشته ای صنعتی افت داشته‌اند. سرمایه گذاری غدیر در کمینه مجاز روزانه بسته شده است. حجم معاملات امروز این شرکت دو برابر متوسط یکماه اخیر بوده و معامله گران حقوقی عمده معاملات آن را انجام داده‌اند.

مخابرات ایران پس از غدیر بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشته است. در ششمین روز متوالی افت، حجم معاملات این شرکت 3 برابر متوسط ماهانه بوده و یک معامله گر حقوقی خریدار 97 درصد از آن بوده است. اما ارتباطات سیار ایران (همراه) برای سومین روز پیاپی رشد داشته است.

بانک ها عمدتا افت داشته‌اند. بانک گردشگری در پنجمین روز متوالی افت با وجود حجم قابل توجه 19 میلیونی معاملات، با صف فروش بسته شده است.

بیشتر خودرو و قطعه سازان نیز افت داشته اند. صف خرید ابتدای بازار سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل عرضه شده و هر دو در محدوده منفی بسته شده‌اند. امروز هر دو زیر مجموعه خودروساز سنگین خودروسازان بزرگ کشور حجم معاملات قابل توجه بالای 30 میلیونی را ثبت کرده‌اند.

تولید کنندگان محصولات شیمیایی نیز عمدتا افت قیمت ها را تجربه کرده‌اند. هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با وجود صف فروش به علت حجم کم معامله بدون تغییر در قیمت پایانی بسته شده است.

رئیس جمهور دیروز در نخستین همایش اقتصاد ایران، هدف دولت در مهار تورم را رسیدن به تورم تک رقمی در سال 96 بیان کرده و در زمینه رشد اقتصادی نیز استمرار رشد را با اهمیت دانسته است. وی ارتباط با دنیا، حضور سرمایه گذار خارجی در ایران و حضور سرمایه گذار ایرانی در خارج و صادرات و واردات گاز، آب، برق و امثال آن ها را موجب تقویت امنیت ملی دانسته و از اشتغال به عنوان مشکل اصلی نام برده است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی دیروز از تصویب 16 ماده از 35 ماده بسته خروج از رکود خبر داده و در مورد تکالیف محوله برای بازار سرمایه در این مواد تصویب شده گفته "مقرر شد تمامی کالاهایی که در بورس کالا و انرژی عرضه می شود از سوی از دولت قیمت گذاری نشود و ابزارهای مالی جدید و اوراقی با نرخ شناور منتشر شود".

وزیر صنعت، از رشد ۳۰ درصدی تولید لوازم خانگی در طول ۹ ماهه امسال خبر داده است.

در بازار ارز و طلا، دلار 0.3 درصد در برابر ریال تضعیف و با 3510 تومان برابر شده است. سکه بدون تغییر بوده و 981 هزار تومان معامله می‌شود.

طلا در بازارهای جهانی 0.1 درصد افت داشته و به 1189.7 دلار در هر اونس رسیده است. در بازار ارزهای بین المللی افت 0.8 درصدی یورو در برابر دلار بعد از بازگشایی بازارها قابل توجه بوده و نرخ برابری این ارز زیر مرز 1.2 دلار در برابر هر یورو و در کمینه چهار سال و نیم اخیر قرار گرفته است.

براساس آخرین وضعیت توانگری مالی موسسات بیمه که در شورای عالی بیمه مطرح شده است، 16 شرکت بیمه در سطح یک توانگری (توانگری 100 درصد و بیشتر)، چهار شرکت در سطح دو توانگری (نسبت توانگری بیش از 70 و کمتر از 100 درصد)، دو شرکت در سطح سه توانگری (بین 50 تا 70 درصد) و دو شرکت بیمه در سطح پنج (کمتر از 10 درصد) قرار گرفته‌اند.

بر این اساس شرکت های بیمه توسعه و دی در سطح پنج قرار گرفته اند و بیمه دی موظف شده افزایش سرمایه ای که در مرحله پذیره‌نویسی قرار دارد را عملی کند.

با بازگشایی بازارها در آسیا، نفت افت داشته اما طلا و اغلب فلزات رشد داشته اند. بازارهای سهام نیز عمدتا رشد شاخص ها را ثبت کرده اند.

نفت خام برنت دریای شمال روند کاهشی را ادامه داده و با 1.6 درصد افت 55.6 دلار در هر بشکه معامله می شود.

طلا با افزایش 0.2 درصدی به 1191 دلار در هر اونس رسیده و مس نیز با افزایش 0.1 درصدی 6310 دلار در هر تن دادوستد می گردد. آلومینیوم نیز 0.25 درصد رشد داشته است.

شاخص Nikkei بورس توکیو 0.1 درصد و شاخص Hang Seng بورس هنگ کنگ 0.5 درصد رشد داشته اند.

شاخص قیمت مصرف کننده آلمانی امروز منتشر می شود. پیش بینی ها از افزایش 0.1 درصدی این شاخص نسبت به ماه قبل خبر می دهند. این شاخص در ماه قبل بدون تغییر بوده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 97
  • بازدید سال : 439
  • بازدید کلی : 5,035