loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 58 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

شاخص کل بورس تهران پس از 12 روز نزول پیاپی با 487.3 واحد افزایش معادل 0.7 درصد به 66000.1 واحد رسیده است. اغلب نماد ها افزایش قیمت داشته اند. ارزش کل معاملات با 21 درصد کاهش به 74.6 میلیارد تومان رسیده است. بانک ها نزدیک به یک پنجم ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

این افزایش قیمت‌ها برای کسانی که نیاز فوری به نقدینگی خود دارند فرصت خروج است و بدلیل اینکه همچنان موارد ابهامات بازار بورس شفاف نشده است توصیه ورود به افراد کم ریسک نداریم.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که احتمالا از ابتدای بهمن ماه نحوه محاسبه شاخص کل بازار بورس تهران تغییر می‌نماید و شاخص جدید معرفی خواهد شد که این خود یکی از تغییرات عمده در بازار است.

اما از مواردی که باعث می‌شود به آینده خوشبین‌تر از قبل باشیم این است که ونزوئلا و عربستان برای نگهداری و یا افزایش قیمت نفت به توافق رسیده‌اند که این خود باعث آرام شدن بازار نفت خواهد شد و نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از بابت قیمت جهانی نفت و کسری بودجه سال 94 کمتر می‌شود.

سرمایه گذاری غدیر با 10 میلیون سهم معامله 2.9 درصد افزایش در قیمت پایانی داشته و با 68 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته است. بیش از 86 درصد معاملات این شرکت را حقوقی ها انجام داده اند.

بانک ملت با 63 واحد پس از سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته است. بانک ملت نزدیک به 20 میلیون سهم معامله شده و با صف خرید بسته شده است. در این گروه بانک صادرات با حدود 90 میلیون سهم معامله معادل 6.9 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است. تمامی نمادهای گروه افزایش قیمت داشته اند.

گروه مپنا پس از 10 روز کاهش قیمت، 2.8 میلیون سهم معامله شده و با صف خرید بسته شده است.

در گروه خودرو و ساخت قطعات اغلب نمادها افزایش قیمت داشته اند. تمامی خودروسازان با صف خرید بسته شده اند. ایران خودرو با یک میلیارد معامله بیشترین ارزش معاملات گروه را داشته است. 

در گروه فلزات اساسی، ملی صنایع مس ایران پس از 13 روز کاهش قیمت نزدیک به دو برابر میانگین حجم یک ماه اخیر خود معامله شده و 0.4 درصد افزایش قیمت داشته است. نیمی از معاملات را حقوقی ها انجام داده اند. کالسیمین 3.5 میلیون سهم معامله شده و با صف خرید بسته شده است.

هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس پس از 16 روز کاهش پیاپی، کم حجم معامله شده و اندکی افزایش قیمت داشته است. در میان شرکت های پتروشیمی، زاگرس و خراسان با صف خرید بسته شده اند. گروه پتروشیمی ایرانیان (پترول) با 2.9 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات گروه را داشته و با صف خرید بسته شده است.

به گفته وزیر دارائی ونزوئلا، این کشور با عربستان در زمینه احیای بازار و قیمت نفت توافق کرده اند. پیش از این در آخرین جلسه، اعضای اوپک اعلام کردند حاضر به کاهش عرضه نفت نیستند. 

به گزارش بلومبرگ، موسسه گلدمن ساکس قیمت نفت در شش ماه آینده را 43 دلار و در یک سال آینده 70 دلار پیشبینی کرده است.

طبق گزارش وزیر صنعت در جلسه دیروز هیئت دولت، دوره پرداخت مطالبات قطعه سازان از 12 ماه به 4 ماه کاهش یافته است.

نمایندگان مجلس لایحه تاسیس صندوق تثبیت بازار سرمایه و صدور مجوز به ناشران بازار سرمایه برای خرید و نگهداری سهام خزانه تا 10 درصد از کل سهام را تصویب کرده اند.

در بازار سکه و ارز، دلار با اندکی کاهش 3479 تومان در حال معامله است. سکه بهار آزادی طرح جدید نیز بدون تغییر 992 هزار تومان داد و ستد می شود.

وزیر امور خارجه روز چهارشنبه با همتای آمریکایی خود در ژنو دیدار خواهد کرد. مسئله هسته ای موضوع مذاکره دو طرف خواهد بود.

طبق آمار وزارت نفت با بهره برداری از بخش هایی از طرح توسعه فازهای 12 و 15 تا 18 پارس جنوبی تولید گاز ایران در 295 روز نخست سال جاری با بیش از 160 میلیارد متر مکعب معادل کل سال 92 بوده است.

از اسفند ماه روزانه 150 دستگاه وانت ال نود در سایت ایران خودروی تبریز تولید خواهد شد.

به گزارش انجمن صنفی سیمان در 9 ماهه امسال بیش از 51 میلیون تن سیمان تولید شده و 10 میلیون تن صادر شده است.

پتروشیمی پردیس پیشبینی درآمد سال مالی منتهی به 31/6/94 بر اساس عملکرد سه ماهه را 3975 ریال منتشر کرده که نسبت به گزارش قبلی 0.6 درصد تعدیل مثبت داشته است. همچنین شرکت در سه ماهه 854 ریال معادل 21 درصد از سود خود را پوشش داده است.

با بازگشایی بازارهای مالی در آسیا شاخص بورس Shanghai چین 2.1 درصد افت داشته است. امروز بازارهای مالی در ژاپن تعطیل می باشند.

قیمت نفت برنت دریای شمال با 1.6 درصد کاهش به 49.3 دلار/بشکه رسیده است. فلزات اندکی رشد داشته اند. مس با 0.1 درصد رشد 6166 دلار/تن و آلومینیوم و روی به ترتیب با 0.3، و 0.1 درصد افزایش 1765 و 2144 دلار/تن معامله می شوند. هر اونس طلا نیز با 0.3 درصد افزایش 1226.9 دلار/اونس داد و ستد می شود.

بعد از ظهر فردا تورم سالانه انگلستان اعلام خواهد شد که پیشبینی می شود به 0.7 درصد رسیده باشد. این رقم پایین ترین میزان در 9 سال اخیر است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 117
  • بازدید سال : 459
  • بازدید کلی : 5,055