loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 51 سه شنبه 25 آذر 1393 نظرات (0)

شاخص بورس تهران امروز با 66 واحد رشد به عدد 69608 واحد رسید تا همچنان در کانال 69000 بماند.

امروز یکی از نوسانی‌ترین روزهای بازار بورس بود به طوریکه در ابتدای بازار بسیاری از سهم‌ها از صف فروش به صف خرید رسیدند و حتی شاخص به عدد 69706 واحد هم رسید اما در ادامه بازار با عرضه شدن اکثر سهم‌ها شاخص کل از عدد ذکر شده عقب نشینی کرد تا در نهایت روی عدد 69608 واحد آرام بگیرد.

این وضعیت در مورد اکثر سهم‌ها هم صادق بود به گونه‌ای بسیاری از سهم‌ها با قیمت پایانی بالای 3 درصد در انتهای بازار در محدوده‌ی +1 درصد خرید و فروش می‌شدند و تمام اینها حکایت از یک بازار هیجانی دارد.

بانک‌ها و خودروسازان بیشترین تاثیر مثبت و گروه فلزات اساسی بیشترین تاثیر منفی را در تغییرات شاخص داشته‌اند. (اگر تحلیل‌های آماری را دنبال کرده باشید میزان عرضه فلزات اساسی (فولاد ، مس و آلومینیوم) در جهان بیش از تقاضای آنهاست و این مورد به همراه تصویب بهره مالکان معادن در بودجه سال گذشته و امسال منجر به روند نزولی سهام شرکت‌های مربوطه در امسال شده‌ است).

ارزش معاملات غیر بلوکی با 30 درصد کاهش به رقم 105 میلیارد تومن رسید که این رقم در کنار حجم 645 میلیونی سهم معامله شده بسیار ناامید کنند است.

افت شاخص به زیر 70000 واحد زنگ خطر را برای اکثر سهام‌داران به صدا درآورده و حتی خبرهای خوب با عرضه سهام‌دارانی روبرو می‌شود که این فرصت را آخرین فرصت نقد کردن سهام خود می‌دانند.

توصیه ما به اکثر سرمایه گذاران دوری از هرگونه خرید هیجانی و تنها و تنها عمل به استراتژی و تحلیل‌ها بدون پیروی از شایعات است.

فقط به آنهایی که تا 2ماه دیگر نیازی به سرمایه خود ندارند با رعایت اصول معامله در بورس اقدام به خرید نمایند.

در ادامه ، روند فردا روندی نزولی بدلیل افزایش عرضه سهام خواهیم دید و انتظار داریم در اکثر سهم‌های این مورد اتفاق بیفتد.
سیگنال کم رنگی از رشد در بازار دیده شده که در صورت تایید در روزهای آتی به اطلاع خوانندگان خواهد رسید. 

در ادامه معاملات امروز در گروه خودرویی بجز سایپا دیزل دیگر خودروسازان و اکثر قطعه سازان رشد داشته‌‌اند. ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو پس از سه روز افت پیاپی رشد داشته‌اند و سایپا با صف خرید بسته شده است. ایران خودرو دیزل پس از چهارده روز کاری افت متوالی 3.6 درصد رشد داشته است.

بانک ها عمدتا رشد داشته‌اند. بانک های ملت و صادرات به ترتیب بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشته‌اند. بانک ایران زمین با وجود حجم معاملات دو برابر متوسط یکماه اخیر، برای چهارمین روز با صف خرید بسته شده است. پست بانک پس از سه روز افت متوالی 3.8 درصد رشد داشته و با صف خرید بسته شده است.

ملی صنایع مس ایران بیشترین تاثیر منفی را در تغییرات شاخص کل داشته است. این شرکت پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه، بازگشایی شده و 3.3 درصد افت داشته است. ملی صنایع مس سرمایه خود را با افزایش 24 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی به 43400 میلیارد ریال افزایش داده است.

داخلی:

رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران، فضای جلسات مذاکره ایران و آمریکا در ژنو را که شش ساعت به طول انجامید، بسیار خوب ارزیابی کرده و با بیان اینکه بحث های مفصلی در سطح معاونان و کارشناسان صورت گرفته، گفته بحث‌ها اکنون بسیار جزیی و ریز شده است. وی همچنین از ادامه مذاکرات دوجانبه با امریکا برای امروز صبح، جلسه با دیگر اعضای 5+1 در عصر امروز و جلسه با همه اعضاء برای فردا خبر داده است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 درصد برق کشور توسط بخش خصوصی تولید می‌شود، بدهی دولت در بخش برق را 20 هزار میلیارد تومان اعلام نموده که 8 هزار میلیارد تومان از آن مربوط به بانک‌ها و موسسات اعتباری است و بخشی نیز در عرصه تولید توسط بخش خصوصی ایجاد شده است. وی افزوده می‌توان در سال جاری 3 تا 4 هزار میلیارد تومان از این بدهی را پرداخت کرد و تا به این لحظه هزار میلیارد تومان نیز پرداخت شده است. 

وی همچنین اظهار داشته موضوعات مطرح شده در رابطه با صادرات برق از سوی بخش خصوصی صحت ندارد و مادامی که زیرساخت‌ها فراهم نشود نمی توان به این مساله پرداخت.

معاون وزیر نیرو در رابطه با افزایش قیمت آب و برق در سال آینده نیز گفته "هیچ تصمیمی گرفته نشده و پیشنهادی روی میز دولت نیست".

رئیس جمهور در جلسه دیروز با مدیران بانک مرکزی و بانک‌ها خواستار متناسب شدن نرخ بهره همگام با کاهش نرخ تورم شده و گفته "شورای پول و اعتبار و دستگاه‌های دیگر باید در این زمینه اصلاحات لازم را آرام آرام انجام دهند". وی پرداخت تسهیلات به بخش تولید کشور با این نرخ سود را نادرست دانسته است.

شانزدهمین اجلاس اعضای مجمع کشورهای صادر کننده گاز در سطح وزیران امروز در دوحه، پایتخت قطر برگزار می‌گردد. اعضای این گروه طی روز جاری به ارزیابی قیمت گذاری گاز و شرایط بازار این حامل انرژی در جهان خواهند پرداخت.

به گفته محمدرضا پورابراهیمی، عضو شورای عالی بورس اوراق بهادار، در جلسه عصر دیروز این شورا استعفای صالح آبادی، رئیس سازمان بورس پذیرفته شده و با عضویت محمد فطانت در هیات مدیره این سازمان موافقت شده است.

ارز در بازار تهران پر نوسان معامله می‌شود. در زمان ارسال گزارش دلار با 1.5 درصد افزایش با 3430 تومان معاوضه می‌شود. این درحالیست که نرخ دلار تا این لحظه در بازه 3380 و 3468 تومان نوسان داشته است. سکه بهار آزادی طرح جدید بدون تغییر نسبت به صبح 994 هزار تومان معامله می شود.

 

جهانی:

رشد تولیدات صنعتی امریکا بیش از پیش بینی ها بوده به صورتی که نسبت به ماه قبل 1.3 درصد رشد داشته است. این شاخص برای ماه قبل نیز از 0.1 درصد افت به 0.1 درصد رشد تعدیل شده است.

فعالیت کارخانجات در نواحی نیویورک افت داشته در حالی که پیش بینی می‌شد حتی با سرعت بیشتری از ماه قبل رشد داشته باشد. شاخص منطقه ای فعالیت کارخانجات نواحی نیویورک بسیار غیر منتظرانه در رقم منفی 3.6 قرار گرفته که نشان از افت فعالیت‌ها در این منطقه می باشد. رقم صفر در این شاخص مرز بین رشد و کاهش فعالیت ها است.

شاخص غیر رسمی فعالیت کارخانجات چین پس از شش ماه بار دیگر در محدوده افت فعالیت ها قرار گرفته و در عین حال با سرعت بیشتری نسبت به برآوردها افت داشته است. 

نفت برنت دریای شمال با افت قابل توجه 3.5 درصد 60.6 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

بورس های آسیایی عمدتا افت دارند. شاخص MSCI آسیای پاسفیک از زمان بازگشایی 1.1 درصد افت داشته است. بورس‌های آمریکا و اروپا نیز با افت بسته شده‌اند. شاخص DAX بورس فرانکفورت 2.7 درصد و شاخص S&P بورس نیویورک نیز 0.6 درصد افت داشته‌اند.

طلا افت 1.6 درصدی را ثبت کرده و 1198 دلار در هر انس معامله می‌شود.

فلزات اساسی نیز افت قیمت ها را تجربه کرده‌اند. مس 0.9 درصد کاهش یافته و به 6473 دلار در تن رسیده است. آلومینیوم و روی نیز به ترتیب 0.8 و 0.6 درصد افت داشته و 1878 و 2170 دلار در هر تن دادوستد می‌شوند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 141
  • بازدید سال : 483
  • بازدید کلی : 5,079