loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 46 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (1)

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای سومین روز متوالی کاهش یافته و با 0.8 درصد افت به 65,028.9 واحد رسیده است. ارزش معاملات 63 میلیارد تومان بوده که 43 درصد بیشتر از روز قبل است.

افت هفتگی شاخص 1.4 درصد بوده و ارزش معاملات نیز نسبت به هفته قبل 28 درصد کاهش یافته است.

اکثر شرکتها در محدوده منفی بسته شده اند. در برخی گروه ها از جمله  محصولات شیمیایی،بانکها، خودرو ،انبوه سازان، سرمایه گذاریها و صنعت بیمه تقریباً تمامی شرکتها افت داشته اند. 

همراه اول و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تأثیر را در کاهش شاخص داشته اند. همراه اول 2.7 درصد و غدیر 2.3 درصد کاهش یافته است.

ادامه روند نزولی شاخص بورس سبب شد برخی سهامداران در تالار شیشه ای اقدام به اعتراض نمایند که این اعتراض حضور مسئولان سازمان از جمله مدیر عامل بورس را در پی داشت. 

وی در جمع معترضان با اشاره به کاهش جهانی قیمت نفت و تأثیر آن بر بازار سهام  از آنان خواست تا در این وضعیت با آرامش و به طور حرفه ای رفتار کنند. 

یکی از مسئولان هم در پاسخ به انتقاد سهامداران از سرمایه گذاران حقوقی، اعلام داشته که صندوق‌های بازنشستگی می گویند باید در پایان سال حقوق و پاداش بازنشستگان را پرداخت نمایند و به همین خاطر پولی برای ورود به بازار سرمایه ندارند. 

گروه های خودرو و بانکها بیشترین ارزش معاملات را داشته اند. همه شرکتهای بانک و بیمه با افت همراه بوده اند. بانک صادرات و ملت به ترتیب 2.3 و 1.3 درصد افت داشته اند.

به گزارش ایسنا، میزان بدهی بانکها از حدود 21 هزار میلیارد تومان در سال 1389 به حدود 73 هزار میلیارد تومان در پایان آبان ماه امسال رسیده است. حدود 80% از بدهی ها مربوط به بانکهای تخصصی است. بانکهای صنعت و معدن، مسکن،کشاورزی و توسعه صادرات از بانکهای تخصصصی به حساب می آیند.

شاخص گروه خودرو بیش از 3 درصد کاهش یافته است. سایپا و ایران خودرو به ترتیب 3.8 و 3.7 درصد کاهش یافته اند. گروه بهمن هم 3.8 درصد افت داشته است.

در گروه فلزات اساسی کالسیمین بیشترین ارزش معاملات را داشته و با 4 درصد در قیمت پایانی کاهش یافته است. نورد آلومینیوم (فنوال) در آخرین دادوستد 4 درصد افزایش داشته است.

در بازار سکه و ارز، دلار برای دومین روز کاهش یافته و به 3460 تومان رسیده است. سکه بهار آزادی به روند افزایش ادامه داده و با 0.6 درصد افزایش به 1044000 تومان رسیده است. 

در بازارهای جهانی قیمت طلا  نسبت به صبح امروز 0.5 درصد افزایش داشته و بیشینه 5 ماهه تازه ای را رقم زده و در مرز 1300 دلار/ اونس قرار گرفته است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ششمین سخنرانی سالانه خود در کنگره بار دیگر ضمن دفاع از سیاست مذاکره با ایران، هشدار داده که هر گونه تحریم جدید ضد ایران را وتو خواهد کرد. این نخستین سخنرانی سالانه رئیس جمهور آمریکا پس از تسلط جمهوریخواهان به کنگره آمریکا محسوب می شود.

کمیته بانکداری سنای آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که جلسه بررسی لایحه تصویب تحریم علیه ایران با عنوان قانون «ایران عاری از سلاح هسته‌ای 2015» از پنجشنبه هفته جاری به پنج شنبه هفته آینده موکول شده است.

به تازگی و برای نخستین بار از  زمان از دست رفتن نظام یکسان ارزی، بانک مرکزی «مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها» را ابلاغ کرده است. بر طبق آن، اعلام همزمان نرخ خرید و فروش در محل استقرار یا در وبسایت صرافی قبل از انجام معامله، ثبت معاملات عمده در سامانه "سنا" و اعلام متوسط نرخ خرید و فروش از جمله مقررات مندرج در این بخش نامه می باشد.

دیروز در جلسه علنی شورای شهر تهران، لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری توسط شهردار به شورا ارائه شده که رقم آن با رشد 10 درصد نسبت به سال جاری ۱۷ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

در بورس های کالایی قیمت طلا و بیشتر فلزات به جز مس افزایش یافته اند. بهای جهانی نفت اندکی کاهش یافته است. در بازارهای سهام شاخص های اروپا و آمریکای شمالی با رشد بسته شده و در آسیای پاسفیک اکثر شاخص های سهام در محدوده مثبت بازگشایی شده اند.

آلومینیوم با 0.9 درصد افزایش به 1784 دلار/تن رسیده و روی با 1.7 درصد رشد 2094 دلار/تن داد و ستد می گردد. مس اما بدون تغییر 5678 دلار/تن معامله می شود. 

نفت برنت دریای شمال در قرار دادهای یکماهه با 0.7 درصد کاهش به 48.4 دلار/بشکه معامله می شود. به گفته وزیر نفت ایران، در بین اعضای اوپک هیچ نشانه ای از تغییر در سیاست ها برای حمایت از قیمتها دیده نمی شود.

به گزارش رویترز، وزارت نفت لیبی و سخنگوی شرکت ملی نفت این کشور اعلام کرده که یکی از مقامهای ارشد نفتی لیبی، از پنجشنبه هفته گذشته گم شده است. وی احتمال آدم ربایی را بالا دانسته است.

در حال حاضر دو دولت در لیبی برای کنترل کشور با یکدیگر به شکل مسلحانه در جنگ هستند. دولت لیبی که توسط مجامع بین المللی به رسمیت شناخته می شود در شرق این کشور حکومت را به دست دارد و دولت مخالفان، طرابلس، پایتخت لیبی را در اختیار گرفته است.

شاخص اطمینان مؤسسه ZEW آلمان بیش از انتظارات و برای سومین ماه متوالی افزایش یافته و از 31.8 به 48.4 واحد رسیده است. رقم صفر مرز بین خوش بینی و بدبینی نسبت به وضعیت اقتصاد در شش ماه آینده است. این شاخص از ابتدای  سال 2014 روند نزولی به خود گرفته بود و در اکتبر در محدوده منفی قرار گرفت، اما طی سه ماه اخیر سیر صعودی به خود گرفته است.

فردا جلسه بانک مرکزی اروپا برگزار خواهد شد و احتمالاً این بانک از بسته تازه محرک های پولی شامل خرید اوراق قرضه دولتی رونمایی می نماید.  پیش از این دادگاه اروپایی  اعلام داشته خرید اوراق قرضه مغایرت کلی با قوانین اروپا ندارد. در حال حاضر نرخ تورم حوزه یورو وارد محدوده منفی شده و نرخ بهره نزدیک به صفر است.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 122
  • بازدید سال : 464
  • بازدید کلی : 5,060