loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 64 سه شنبه 11 آذر 1393 نظرات (0)
شاخص امروز با رشد 139 واحدی هرچند مقدار کمی از افت چند روزه خود را جبران نموده اما همچنان روند نزولی را نشانه رفته است و برآورد ما همچنان همان سقف 73000 و کف 71400 می‌باشد که البته با حمایت‌های خوبی که از نماد فارس و فولاد در روز گذشته و فارس در امروز انجام شد تاکنون توانسته خود را در کانال 72000 نگه دارد.
 
( بزرگترین شرکت بورس تهران یعنی هلدینگ خلیج فارس سه درصد در قیمت پایانی افزایش یافته و به 12566 ریال رسیده است. حجم معاملات در این نماد به بیش از پنج برابر میانگین ماهانه رسیده است. )
 
در نمادهای گروه خودرویی با توجه به رسیدن اکثر سهم‌های به کف حمایتی خود و با توجه به خرید مناسب حقوقی در دو نماد اصلی خودرو و خپارس برای فردا و خصوصا نمادهای خودروسازی (نه قطعه ساز )توقع روز آرام و مثبتی را داریم.
 
در حدود دو سوم خریداران معاملات امروز را حقوقی ها تشکیل داده اند. گفتنی است روند ورود حقوقی ها به بازار از زمان افت شاخص صعودی بوده است. نیمی از شرکت ها نیز با افزایش ارزش بسته شده اند. 
 
در حالیکه از شدت افت خودروسازان کاسته شده اما کماکان عمده قطعه سازان روند نزولی داشته و اکثرا با صف فروش بسته شده اند. ایران خودرو بزرگترین خوردوساز کشور با توقف روند نزولی اخیر، 0.7 درصد نیز در قیمت پایانی افزایش یافته است. 
 
به گزارش ایرنا، مدیران و قائم مقام برند های معتبر خودروسازی از ادامه همکاری پژو و رنو با ایران و سرمایه گذاری های جدید خبر داده اند. 
مدیرعامل ایران خودرو از همکاری این شرکت با سه شریک خارجی و یک شریک غیرآسیایی خبر داده است. به گفته وی خودروی رنو در سال جاری و نخستین موتور دیزل سوز این شرکت سال آینده به بازار عرضه می شود.
 
ارزش کل معاملات بدون احتساب معاملات بلوکی به 159 میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با دیروز 36 درصد کاهش یافته است. در میان صنایع، گروه خودرویی بیشترین ارزش را به خود اختصاص داده است. گروه شیمیایی بیشترین تاثیر مثبت و استخراج کانه های فلزی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته اند.
 
میزان حجم و ارزش معاملات در امروز همچنان نگران کننده و اما نه مایوس کننده می‌باشد و با توجه به افت دلار شرایط آرام اما نه صعودی را برای بازار فردا توقع داریم.
 
با توجه به شکل باز توقع ما آغاز دوره‌ی نوسانی برای اکثر سهم‌های بزرگ انتظار داریم که باید تا رسیدن به اهداف نزولی آن‌ها منتظر رشد مجدد ماند.
 
در گروه سیمانی که تا اواسط بازار معاملات به صورت متعادل انجام می پذیرفت، همزمان با اعلام افزایش بودجه های عمرانی با اقبال خریداران و صف خرید مواجه شد. سیمان فارس و خوزستان (سفارس) که در محدوده منفی آغاز به کار کرده بود در نهایت با بیش از سه درصد رشد قیمت پایانی و صف خرید بسته شده است.  
 
در میان شرکتها بانک گردشگری بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرده و با رشد پنج درصدی در قیمت پایانی با صف خرید به کار خود پایان داده است. سایر نمادهای بانکی نیز عمدتا رشد داشته اند. بانک ملت بزرگترین نماد بانکی 0.7 درصد در آخرین دادوستد افزایش داشته است.
بیشتر بانکها نیز برای دومین روز متوالی رشد داشته اند. این در حالی است که بانک صادرات برای هشتمین روز متوالی کاهش داشته و با افت 1.1 درصدی در قیمت پایانی در 778 ریال بسته شده است. 
 
در بازار سکه و ارز، دلار کماکان روند نزولی داشته و با افت 0.2 درصدی به 3355 تومان رسیده است. دلار نسبت به آغاز هفته در حدود دو درصد افت داشته است. اما هر سکه بهار آزادی طرح جدید با رشد 0.5 درصدی در 957 هزار تومان مبادله می گردد.
 
گروه فلزات اساسی پر نوسان بوده اند. در حالیکه که تقاضا برای نمادهای غیر آهنی مخصوصا روی افزایش داشته، فولاد سازان بزرگ در دادوستد نهایی کاهش یافته اند. فولاد مبارکه و خوزستان به ترتیب 2.4 و 4 درصد افت داشته اند. 
 
..........................اخبار مرتبط امروز..............................
 
رئیس جمهوری رقم بودجه سال 94 را بیش از 219 هزار میلیارد تومان اعلام کرده که بودجه عمرانی برای سال آینده 46.1 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 53 درصد از رقم در نظر گرفته شده برای سال جاری بیشتر است.
 
رئیس جمهور همچنین اعلام کرده که دولت در هفته آینده لایحه بودجه را بدون کسری تقدیم مجلس خواهد کرد.
 
محمد جواد ظریف صبح امروز در همایش دیپلماسی هسته ای اعلام کرده که مذاکرات به پایان موفقیت آمیزش نزدیک شده و بنگاه های اقتصادی برای ورود به ایران صف کشیده اند. به گفته وی در طول ده سال اخیر طرفین تا بدین حد به حل و فصل موضوع هسته ‌ای نزدیک نبوده‌ اند.
 
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از رایزنی بانک مرکزی با یک بانک روسی به منظور تسهیل واردات از روسیه خبر داده است.
 
در هفت ماه نخست سال جاری از حدود 706 هزار میلیارد تومان سند بانکی مبادله شده بیش از 35 هزار میلیارد تومان (پنج درصد) برگشت خورده است. مبلغ برگشتی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 درصدی را نشان می دهد.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرده که در لایحه بودجه 94 قیمت هر بشکه نفت 70 دلار و میزان افزایش حقوق کارکنان دولت 17 درصد پیش بینی شده است. رئیس این کمیسیون نیز تاکید کرده که با وجود کاهش قابل توجه قیمت نفت بودجه سال جاری نیاز به اصلاح ندارد و دولت می ‌تواند با عدم تخصیص کسری احتمالی ایجاد شده را جبران کند. 
 
به گفته قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر قرار است که تا پایان سال جاری بالغ بر 700 هزار واحد مسکونی آماده تحویل شده و فروش اقساطی 700 هزار واحد دیگر آن تا پایان سال جاری به صورت جدی صورت خواهد گرفت. 
 
رئیس سازمان توسعه تجارت از ابلاغ مصوبه اخیر بانک مرکزی خبر داد که بر اساس آن تجار ایرانی در خارج کشور ارز حاصل از صادرات خود را به صرافی بانکهای ایرانی در خارج تحویل و معادل ریالی آن را با نرخ ارز آزاد در داخل کشور تحویل می گیرند.
 
به گفته مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز، دیوان داوری بین المللی شکایت گازی ترکیه از ایران را مبنی بر نامطمئن بودن شرکت ملی گاز ایران در تحویل گاز رد کرده است.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 131
  • بازدید سال : 473
  • بازدید کلی : 5,069