loading...
Tehran Bourse بورس تهران 24
YTR بازدید : 52 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

شاخص کل بازار بورس تهران امروز 143 واحد کاهش به عدد 68829 واحد رسید. ارزش معاملات غیربلوکی امروز 75 میلیارد تومان بود که همچنان در سطح ناامید کننده‌ای بود. برای رشد و یا حتی تعادل بازار بورس تهران با توجه به شرایط موجود معاملات روزانه باید حدود 200 میلیارد تومان باشد تا بتوان ارزش معاملات را مطلوب دانست اما با شرایط موجود همچنان ترس معامله‌گران از شرایط  فعلی بر بازار سایه افکنده است.

بیش از یک پنجم ارزش معاملات امروز به خودروسازان تعلق دارد و ایران خودرو ،در میان تمامی شرکت‌ها، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است.

خودورسازان عمدتا افزایش قیمت داشته‌اند. طی معاملات امروز 24.6 سهم ایران خودرو داد و ستد شده و این شرکت با افزایش 1.3 درصدی در قیمت پایانی به کار خود پایان داده است. دیگر خودروساز بزرگ این گروه یعنی سایپا با افزایش 0.3درصدی قیمت پایانی همراه بوده است. سایپا دیزل برای پنجمین روز متوالی رشد داشته و با صف خرید به کار خود پایان داده است.

 

با توجه به شرایط گفته شده برای شاخص کل راه صعودی در کوتاه مدت انتظار نداریم اما وضعیت سهام معرفی شده در این سایت مانند فاذر و گروه خودرویی خوب است و با توجه به مسائل بنیادی این سهام باید بگوییم که انتظار رشد برای این سهام را داریم.(در میان سهام صعودی گروه خودرویی هم میتوان به خودرو خزامیا ختور خزر خکمک خوساز خمحور اشاره کرد. در صورت تصمیم به خرید حتما با رعایت اصول استراتژی خود و سطوح حمایتی و مقاومتی سهم اقدام به خرید نمایید.)

در بازار سکه و ارز قیمت‌ها کاهش یافته‌اند. هر دلار با افت 0.4درصد به 3481 تومان رسیده و هر سکه بهار آزادی با کاهشی اندک، 976هزار تومان معامله می‌شود.

تولیدکنندگان محصولات شیمیایی نوسان داشته‌اند، اما عمده شرکت‌های بزرگ این گروه با کاهش قیمت همراه بوده‌اند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای هفتمین روز پیاپی شاهد کاهش قیمت بوده و در آخرین معامله 4درصد افت داشته است، ولی با توجه به انجام معاملات کم حجم، قیمت پایانی آن فقط 0.7 درصد کاهش یافته است.

خدمات انفورماتیک با افزایش 1.7 درصدی در قیمت پایانی، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته است. حجم معاملات امروز این شرکت بیش از 11 برابر متوسط یک ماه اخیر است.

فطانت در دیدار با رییس مرکز پژوهش های مجلس، رونق بازار بورس را نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه دانسته است و تأکید کرده: "جهت جذب سرمایه‌ها در بورس و ایجاد مشوق، باید دغدغه‌های سرمایه‌گذاران از بی‌ثباتی بازار و تصمیم‌گیری‌های شتاب‌زده رفع شود".

وزارت فدراسیون انرژی روسیه با انتشار گزارشی از شکسته شدن رکورد تولید و صادرات نفت روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی خبر داده و اعلام کرده است که نفت این کشور، با دستیابی به میانگین روزانه ١٠,٥٨ میلیون بشکه در سال ٢٠١٤ به بالاترین میزان خود در دوران بعد از فروپاشی شوروی سابق رسیده است. صادرات نفت روسیه به چین هم به رکورد جدید ٢٢,٦ میلیون تن، معادل روزانه ٤٥٢ هزار بشکه رسیده که افزایش ٤٣ درصدی را نسبت به یک سال قبل از آن نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پیشنهاد چند نماینده برای جایگزینی یارانه نقدی هشت دهک بالای درآمدی با اوراق مشارکت 2 تا 3 ساله برای طرح‌های گازی پارس جنوبی و میادین مشترک خبر داده است.

رییس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس، مهمترین عامل کاهش قیمت اوراق تسهیلات در سه ماه گذشته را پیشی گرفتن عرضه از تقاضا اعلام کرده است.

مدیر عامل فرابورس با اعلام اینکه هم اکنون شرکت‌های گوناگونی در صف عرضه اولیه فرابورس قرار دارند، گفته است که شرایط بازار تعیین کننده ادامه روند عرضه‌های اولیه خواهد بود.

به گزارش بانک مرکزی افزايش ضريب جيني در سال 1393 متوقف و تا حدي تعديل گردیده است.

تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر با بانک ملت در راستای ارائه تسهیلات به ساخت شناور و تجهیزات بندری به امضا رسیده است.

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جمعیت بالای پانزده سال را در فصل پاییز  10.5% اعلام کرده که 1 درصد بیشتر از فصل تابستان است. در دو بخش صنعت و خدمات در مجموع 396 هزار شغل جدید ایجاد شده، درحالی که در بخش کشاورزی 486 هزار شغل از تعداد مشاغل کاسته شده است. طبق این گزارش بیکاری جمعیت فعال در گروه سنی 15-29 سال با 1.6% رشد نسبت به فصل تابستان به 21.8% رسیده است. 

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از امکان تعریف طرح های توسعه ای جدید با بخش خصوصی و به ارزش 5 میلیارد دلار خبر داده است. به گفته وی طرح فولاد چابهار با ظرفیت تولید سالانه 3 میلیون تن از جمله این طرح هاست.

به گفته وزیر نفت تاکنون بخش زیادی از برنامه افزایش ١٠٠ میلیون متر مکعبی تولید گاز، محقق شده و تا پایان سال این افزایش به طور کامل صورت خواهد پذیرفت.

در بازارهای جهانی تقویت ارزش دلار و گزارش های ضعیف از فعالیت کارخانجات چین و کشورهای اروپایی،افت قیمت کالاها را سبب شده است. همچنین روز جمعه و پس از تعطیلی اولین روز سال نو میلادی شاخص های سهام در اروپا با افت همراه بوده اند و در سایر بازارها با نوسان همراه بوده است.

گزارش بامداد پنجشنبه از چین نشان داده که رشد فعالیت کارخانجات چین در آستانه توقف قرار گرفته است. شاخص PMI فعالیت کارخانجات چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته و به 50.1 رسیده است. عدد 50 مرز بین رشد و کاهش فعالیتها است.

گزارش های مشابه از انگلستان و اسپانیا هم نشان داد که رشد فعالیت کارخانجات این دو کشور اروپایی برخلاف انتظارات کندتر از ماه قبل بوده است. همچنین گزارش فعالیت کارخانجات در ایتالیا نشان داد که رکود فعالیتها شدیدتر شده است.

هر یورو با 1.2 دلار آمریکا برابری کرده که کمترین نرخ طی چهار و نیم سال اخیر محسوب می شود. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا، مجدداً از احتمال آغاز سیاستهای انبساطی برای تحریک اقتصاد حوزه یورو سخن گفته و اظهار داشته که نمی تواند ریسک کاهش قیمتها را نادیده بگیرد. پس از انتشار اظهارات وی ارزش یورو در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است. 

شاخص DXY دلار آمریکا بیشینه تازه ای را رقم زده است. در شرایطی که اکثر بانکهای مرکزی اقتصادهای بزرگ به دنبال افزایش محرکهای پولی هستند، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)  دو هفته پیش، در آخرین جلسه سال 2014میلادی به آرامی لحن بیانیه را تغییر داده و برای افزایش احتمالی نرخ بهره در آینده نزدیک آماده کرد.

در آمریکا شاخص مؤسسه ISM برای فعالیت کارخانجات برای دومین ماه متوالی و بیش از انتظارات کاهش یافته است و با 3.2 واحد کاهش به 55.5 واحد رسیده است.

طلا  از چهارشنبه در روند نزولی قرار داشته و تا نزدیکی 1170 دلار/اونس هم کاهش یافت؛ اما صبح جمعه پس از انتشار گزارش فعالیت کارخانجات آمریکا، افزایش تقاضاها برای این فلز گرانبها سبب شد تا بخشی از افتها جبران شود. درنهایت طلا با 1.1درصد افت (نسبت به صبح چهارشنبه) در 1188.2 اونس/دلار قرار گرفته است. 

مس با 1.2 درصد کاهش به 6301 دلار/تن دادو ستد شده، آلومینیوم هم 2 درصد افت را تجربه کرده و به 1781 دلار/تن رسیده است.

قراردادهای یکماهه نفت برنت دریای شمال با 1.7 درصد کاهش به 56.4 دلار/بشکه رسیده است.به گزارش رویترز معاون وزیرخارجه ایران، انفعال عربستان در برابر افت شش ماه اخیر قیمت نفت را "اشتباه استراتژیک" دانسته و اظهار داشته، چنانچه عربستان جلوی کاهش بیشتر قیمت نفت را نگیرد، اشتباهی مرتکب شده که به ضرر همه کشورهای منطقه است. تاکنون عربستان بارها اعلام داشته تا زمانی که کشورهای خارج اوپک ازجمله روسیه به کاهش تولید روی نیاورند، عربستان حاضر نیست تولیدش را کاهش دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 95
  • بازدید سال : 437
  • بازدید کلی : 5,033